ISKOK U VREMENU Pedeset i četiri godine u životu jednog festivala možda i nije mnogo za grad koji broji sedamnaest rastrošnih stoljeća živog kontinuiteta. Zacijelo nije mnogo ni za teatar koji je - osobito u susjednom Solinu, preteči Splita - sudeći po ostatcima antičke Salone, uključujući teatar i amfiteatar, čak i stariji. Ne treba posebno isticati ni to da su igre na otvorenome i u našem dijelu Sredozemlja značajan dio svakodnevlja, da su kazališni proplamsaji iz antičke Grčke poput olimpijskog plamena i ovdje zasjali u punom sjaju, ta da se pod vedrim nebom i ovdje redovito događaju čudesa koja u svemu vide teatar i teatar u životu. Grad i ljeto čije je središte i prapočetak Peristil, svečani carski prostor, gradile su i muze, osobito one kazališne, koje su od riječi, plesa i glazbe istkale najplemenitije tkanje. 54. splitsko ljeto usmjerava cjelinu svojeg izvornika prema skladnom suodnosu velikih tema što ih propituju djela klasika i njihovih suvremenih inačica. A iz cjelokupnoga njegovog programa posebice se kristali tema Vremena. Ljetovanje pa i drama Maksima Gorkog posebno je, iznimno vrijeme, neki slijed vremena poremetio se u Don Carlosu i čitava je Schillerova drama u Verdijevoj glazbi slijed pokušaja da se taj poremećaj u Vremenu zaobiđe ili iskupi. I ljetno vrijeme u kojem se događa san Shakespeareove i Mendelssohnove noći posve je iznimno, neodgovorno vrijeme. A iskok u Vremenu, iskok u neodgovorno mitsko vrijeme nakon kojeg dolazi otrežnjenje povijesnog vremena, bit su događanja Euripidovih Bakhi. Prisno, naše vrijeme, dolazi nam u autorskim poetikama suvremenosti i propitivanju svijeta u kojem živimo.
To bi, dakle,
bila strukturna okosnica ovog Splitskog ljeta oko koje se okupljaju
druga brojna događanja: izvedbe Nabucca i Fedre, koncerti, dramska
gostovanja među kojima blista veliko ime Petera Brooka i kultnog
pariškog kazalšta Bouffes du Nord, kao i dramski izvornik onog istog Sna
ivanjske noći što ga premijerno propituje splitski balet. Nismo
zaboravili ni nastupe po drugim županijskim mjestima, kao ni ve�
utvrđeni oproštajni pozdrav jo� jednom Splitskom ljetu koji pripada
velikim opernim zvijezdama.
Intendant HNK
u Splitu / Ravnatelj 54. splitskog ljeta: Milan Štrlji� |
||
GLAZBENI PROGRAM OPERE PREMIJERE
Dirigent: Ivan Repuši�
Giuseppe Verdi NABUCCO
Jakov Gotovac ERO S ONOGA SVIJETA Izvedba: Česma, Vrlika, 26. srpnja
SIMFONIJSKI ORKESTAR HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE
ZVUCI MEDITERANA
VARAŽDINSKI KOMORNI ORKESTAR
VLATKO STEFANOVSKI I GOSTI
VIVA GITARA
NACIONALNI AKADEMSKI FOLKLORNI ZBOR VERJOVKA, Kijev, Ukrajina
VEČER ASTORA PIAZZOLLE
OPERNE ZVIJEZDE SPLITU |
DRAMSKI PROGRAM PREMIJERE
Euripid BAKHE
Maksim Gorki
NA LJETOVANJU
Jean Racine FEDRA
GOSTOVANJA
Slovensko mladinsko gledališče
Dramski ansambl Dubrovačkih ljetnih igara u
suradnji s HNK u Zagrebu
Planet Art
Planet Art
Makedonski nacionalni teatar, Skopje
C.I.C.T. / Théâtre des Bouffes du Nord
Teatar EXIT |
PLESNI PROGRAM PREMIJERA
Felix Mendelssohn SAN LJETNE NOĆI GOSTOVANJE
BALETNA ŠKOLA LEONIDA JACOBSONA
POSEBNI PROGRAMI
PROMOCIJA
CD-a NEVEN BELAMARI�
STIPE NOBILO, akademski slikar
MATKO TREBOTI�,
Pino Settani:
RAZGOLIĆENI PORTRETI
Renato Bareti� MORE
NAZA'
VRIMENA
Sanja Sašo HELIOTRANSFER |