Sopranistica
Svetla Vassileva nastupa na mnogim vodećim svjetskim
opernim pozornicama tumačeći široki raspon uloga repertoara
skladatelja poput Puccinija, Mozarta, Donizettija,
Leoncavalla, Hindemitha, Verdija i Weilla u suradnji s
dirigentima kao što su Zubin Mehta, Daniele Gatti, Vladimir
Jurovski, Jurij Temirkanov, Bruno Bartoletti i Riccardo
Muti.
Rodom iz Bugarske, nedavno je nastupila u ulozi Liu u
Turandot u Los Angeles Operi s Kentom Naganom, u bečkoj
Staatsoperi, San Francisco Operi, te u Novoj Izraelskoj
Operi, kao Violetta u Traviati u Teatro Comunale u Firenci i
u Japanu s Mehtom, te u Covent Gardenu, Veroni i Liegeu, kao
Alice Ford u Falstaffu u bolonjskom Teatro Comunale s
Gattijem, te u naslovnoj ulozi u Cendrillon u Grand Theatre
u Ženevi. Adina u Ljubavnom napitku bila je u Operi u
Washingtonu i u Genovi, Gilda na premijeri Rigoletta u
firentinskom Teatro Comunale, Mimi u La Bohème u Toulonu,
Micaela u Carmen u veronskoj Areni, Dezdemona u Otellu u
rimskoj Operi i milanskoj Scali, kao i Manon Lescaut te Mimi
u La Bohème u Torinu.
Tražena od najvećih svjetskih opernih kuća zbog svoje
interpretacije Nedde u I Pagliacci, Svetla Vassileva
izvodila je ovu ulogu u Operi u Rimu, čikaškoj Lyric Operi,
ženevskom Grand Theatre. Partnerica Placidu Domingu u istoj
je ulozi bila na festivalu u Ravenni i u Covent Gardenu,
Danielu Orenu u Teatro Bellini u Cataniji, a Bertolettiju u
firentinskom Teatro Comunale. U filmu I Pagliacci, koji bi
svoju premijeru trebao imati slijedeće sezone partner joj je
Roberto Alagna. Zapaženiji koncertni nastupi su Mahlerova
Četvrta simfonija u Bologni s Gattijem, Jolanta Čajkovskog
na Accademia di Santa Cecilia s Jurovskim, te koncerti
opernih arija u Njemačkoj i Italiji. U tokijskoj Suntory
Hall nastupila je u Turandotu, te u veronskoj Areni u I
Pagliacci na otvorenju festivala. Postigla je velik uspjeh
na otvorenju sezone 2006/07 u napuljskom San Carlu s
Falstaffom pod ravnanjem Jeffrey Tatea. Nedavno je pjevala u
Rusalki u Torinu pod ravnanjem Roberta Carsena, te u I
Pagliacci u Genovi.
Ovo je već četvrti nastup Svetle Vassileve pred splitskom
publikom. U našem je gradu debitirala još 1997. na
gala-koncertu na Prokurativama uz Placida Dominga. Potom je
tumačila naslovne ulogu u premijerama splitske Opere: 2005.
u Verdijevoj Luisi Miller, a u prošloj sezoni u Puccinijevoj
Manon Lescaut.
Bas Giorgio Surian umjetnički se oblikovao u
milanskoj Scali, gdje je je 1982. debitirao u Verdijevoj
operi Ernani, te je uz ovu glasovitu opernu kuću ostao
vezan. Upravo je ovdje pod ravnanjem Riccarda Mutija pjevao
Verdijeva Guglielma Tella i izvrsno interpretirao brojne
druge Verdijeve likove. Surian s lakoćom pjeva repertoar od
baroka do suvremene glazbe, a nerijetko tumači i uloge
posvećene bas-baritonu. U svojoj bogatoj karijeri gostovao
je u velikim opernim kućama, kao što su Nacionalna opera u
Parizu, Kraljevska operna kuća Covent Garden u Londonu,
Opera u Lyonu, Državna opera u Beču i Veliki teatar Liceu u
Barceloni, kao i glasovita talijanska operna središta
Firenza, Palermo (Gounod: Faust), Verona (Verdi: Macbeth),
Pesaro, Ravenna, Torino, Firenza, Napulj, Rim i Bologna.
Pred newyorškom publikom s velikim uspjehom se predstavio u
Metropolitanu, tumačeći ulogu Don Basilija u Rossinijevom
Seviljskom brijaču, a čula ga je i publika u Japanu.
Godina 2008. u Surianovoj karijeri značajna je po dojmljivim
realizacijama Scarpie u Tosci na pozornici rimske Opere i
pod vodstvom dirigentsko redateljskog tandema Gelmetti -
Zeffirelli; Waltera iz Luise Miller na pozornici pariške
Opere, na čelu s Zanettijem i Defloom; a zacijelo će slične
uspjehe polučiti i u ulogama Gremina (Evgenij Onjegin) u
Cagliariju ili Lindorfa (Hofmanove priče) u Operi u Nici
koje ga očekuju krajem ove i početkom naredne godine.
Tenor Franceso Hong (Hong Sung-Hoon) rođen je u Seulu
u Južnoj Koreji 1972. Studirao je na Kyung-Hee sveučilištu u
rodnom gradu, a 2002. seli se u Italiju kako bi se usavršio
u tehnici i talijanskom repertoaru. Trenutno studira kod
Paola Barbacinija.
Osvojio je 55. takmičenje Viottiju u Vercelliju, što mu je
pružilo priliku za debi u Teatro Regio u Parmi kao Vojvoda u
Rigolettu. Od tog nastupa Francesco Hong gradi briljantnu
karijeru na brojnim prestižnim pozornicama kao što su one u
Teatro Comunale u Bologni gdje je nastupio u Trubaduru (Manrico),
pod ravnanjem Daniela Orena. U tršćanskom Teatro Verdi, u
Tel Avivu s Izraelskom filharmonijom, te u Petruzzelli
teatru u Bariju nastupa u Rigolettu, Verdijevom Requiemu,
Turandotu, Madame Butterfly i u Boemima. Debitirao je u
bečkoj Konzerthaus u Wally od Catalanija, u đenoveškom Carlo
Felice u izvedbi Skrjabinove Prve simfonije, te u Palermu u
Turandot.
Nakon velikog osobnog uspjeha u izvedbama Trubadura za
Circuito Lirico Lombardo nastupio je u Rigolettu s Renatom
Brusonom pod ravnanjem maestra Daniela Orena u tršćanskom
Teatro Verdi, Pordenoneneu, Udinama i Gorizi. U siječnju
2007. debitirao je u Toski u frankfurtskoj Operi, gdje je
nakon toga priredio i gala koncert, a u istoj kući u lipnju
2008. nastupio je u Don Carlosu.
Kao tenor tražen u najvažnijim međunarodnim kućama Francesco
Hong nedavno je nastupio s velikim uspjehom u Teatro Carlo
Felice u Genovi s Danielom Orenom, te u madridskom Teatro
Real kao Manrico u Trubaduru. Sudjelovao je i na nekoliko
gala koncerata u Njemačkoj (između ostalog i u Alte Oper u
Frankfurtu), u Turandot (kao Calaf) u Santa Cruzu na
Tenerifima. Na Maggio Musicale Fiorentino nastupio je u Moći
sudbine pod ravnanjem Zubina Mehte, u Normi u Teatro Massimo
u Palermu, Rigolettu u Piacenzi i Modeni (zajedno s Leom
Nuccijem), te u Trubaduru u Teatro Bellini u Cataniji.
Sljedeći angažmani uključuju Verdijev Requiem u Bresci i
Bergamu, Turandot u Torre del Lago (u prgodi otvaranja novog
teatra), u Philadelphiji, Rovigu i Bolzanu, recital u
Wiesbadenu, kao i nastup na otvorenju sezone 2009/2010 u
Bilbau kao Pollione u Normi.
Dirigent Ivan Repušić (1978) ponikao je u zadarskoj
glazbenoj sredini (Glazbena škola Blagoje Bersa) i pripada
mlađoj generaciji nadarenih hrvatskih dirigenata obrazovanih
na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studij dirigiranja završio
je u klasi mo. Igora Gjadrova i mo. Vjekoslava Šuteja.
Ostvarivši suradnju s gotovo svim istaknutim hrvatskim
orkestrima, Repušić je istobno prošao brojna usavršavanja
kod takvih imena kao što su mo. Ronald Zollman, mo. Jack
Stamp, mo. Gianluigi Gelmetti, mo. Kazushi Ono, mo Jorme
Panula...
Početak Repušićeve karijere obilježila je dugogodišnja
suradnja s Oratorijskim zborom crkve sv. Marka u Zagrebu
Cantores Sancti Marci s kojim je ostvario brojna priznanja
na koncertima i natjecanjima u zemlji i inozemstvu. Slična
priznanja stižu kontinuirano i za Repušićevo vođenje
Splitskog komornog orkestra te Zadarskog komornog orkestra,
a pravi preporod doživljavaju i zbor i orkestar Opere HNK
Split pod njegovim rukovođenjem. Debitiravši u Operi HNK
Split s Donizzetijevim Ljubavnim napitkom 2002. godine, te
postavši i ravnateljem Opere HNK Split 2005. godine, Repušić
od tada na scenu postavlja zavidnu nisku klasičnog opernog i
baletnog repertoara, ne zapostavljajući kao docent na
Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu ni pedagošku
djelatnost.
Repušićev predan i nadahnut rad prepoznat je, naravno,
brojnim nagradama, pa dva najpoznatija hrvatska međunarodna
festivala Repušiću dodjeljuju nagrade struke te on 2006.
osvaja nagradu Judita na Splitskom ljetu, a 2007. i nagradu
Orlando na Dubrovačkim ljetnim igrama. Doda li se njima i
Nagrada hrvatskog glumišta na području opere za najbolje
dirigentsko ostvarenje (G. Puccini: La Boheme), također u
2007. godini, onda je vidljivo da je riječ o dirigentu pred
kojim su sve veća očekivanja i publike i kritike, a koja će
zacijelo i biti dosegnuta već u narednim projektima:
Verdijevu Don Carlosu i Puccinijevoj Madame Butterfly...
|