2008 2007
2006 2005 2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1989
1998
|
2008 |
54. splitsko ljeto
|
|
Nagrade Judita za
najvrjednija umjetnička dostignuća 54. Splitskog ljeta, koje
dodjeljuje generalni medijski pokrovitelj Festivala Slobodna
Dalmacija ove su godine pripale Varaždinskom komornom
orkestru i solistima Moniki Leskovar i Giovanniju Sollimi,
te redatelju Januszu Kici. |
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Monika Leskovar i Giovanni Sollima
|
Stručno
ocjenjivačko povjerenstvo za glazbeni program 54. Splitskog
ljeta u sastavu Mirko Krstičevi�, Joško Čelan i Ivana Tomi�
Feri� dodjeluje nagradu Judita lista Slobodna Dalmacija
VARAŽDINSKOM KOMORNOM ORKESTRU i solistima MONIKI LESKOVAR i
GIOVANNIJU SOLLIMI. Prema mišljenju povjerenstva, koncert
kojeg su priredili varaždinski glazbenici s gostima �
violončelistima Leskovar i Sollimom - polučio je najveći
uspjeh među glazbenim i glazbeno-scenskim događajima u
sklopu 54. Splitskog ljeta, izdvajajući se zrelošću i
puninom umjetničkog nadahnuća svih sudionika izvedbe.
Nastavljajući tradiciju komornog i orkestralnog muziciranja
u Varaždinu, osobito jaku pedesetih i šezdesetih godina
prošlog stoljeća, Varaždinski komorni orkestar izrastao je u
respektabilan ansambl izrazito visokih izvedbenih
potencijala. Intenzitetom glazbeno-emocionalnog naboja i
tehničke preciznosti, varaždinski su glazbenici i ovoga puta
plijenili pozornost slušateljstva dobro odnjegovanom
kvalitetom složna, jedinstvena muziciranja koja odaje visoki
profesionalizam rada i umjetničke zrelosti. S jednakom
agilnošću i bogatstvom zvukovnih i izražajnih gradacija
anamblu su se pridružili solisti na violončelu, umjetnici
sasvim nestandarna talenta � muziklano maštovita Monika
Leskovar i energični i komunikativni Giovanni Sollima,
podarivši nam svojim solističkim istupima pregršt snažnih
emocija utkanih u cjelinu ostvarenja. S blagim naznakama
scenskih i koreografskih efekata koji su osnažili ukupni
dojam i atraktivnost izvedbe, pokazali su iznimnu uzajmanu
usklađenost i sposobnost intuitivnog razumijevanja glazbe
koja im omogućuje izravan pristup djelu. Kompaktna suigra
dvaju solističkih glazbala, ponegdje gotovo združenih u
neraskidivi zagrljaj, te njihovo sinhronizirano kretanje u
bogatoj raznolikosti glazbenoga sadržaja bili su snažni
poticaji orkestru u stvaranju skladne simbioze. Sabranim
muziciranjem i izbalansiranošću tonskih odnosa, varaždinski
ansambl iskazao je sposobnost punog uživljavanja u komorni
stil stvorivši preduvjete autentičnom i slojevitom
solističkom tumačenju kao specifičnom spletu snage i
poetičnosti koji muziciranje Monike Leskovar i Giovannija
Sollime čini tako punokrvnim i posebnim. Visoki umjetnički
dosezi njihovih interpretacija u ozračju istinskog
spiritualnog zajedništva s Varaždinskim komornim orkestrom,
potaknuli su nas na otkrivanje onih najsuptilnijih glazbenih
vrijednosti i spoznaja što ostavljaju duboko urezan trag u
svijesti slušateljstva.
|
Judita - dramska
nagrada Slobodne Dalmacije |
Janusz kica
|
Ocjenjivačko
povjerenstvo za dramski program u sastavu Arijana Čulina,
Vojko Mirkovi� i Siniša Kekez Juditu je odlučilo dodijeliti
redatelju JANUSZU KICI.
Nagradu “Judita� dnevnika Slobodna Dalmacija za ostvarenje u
dramskom programu 54. splitskog ljeta Ocjenjivačko
povjerenstvo za dramski program u sastavu Arijana Čulina,
Vojko Mirkovi� i Siniša Kekez dodjeljuje poljskom redatelju
Januszu Kici za režiju drame “Na ljetovanju� Maksima
Gorkoga, prvi put izvedene 9. kolovoza u parku vile
“Dalmacija�.
Drama Maksima Gorkoga o jalovosti ruskog građanstva uoči
revolucije iz 1905. godine napisana je kao groteskna
panorama lica u bezuspješnoj potrazi za smislom života. Taj
panoptikum iskoristio je Janusz Kica da u neurednu čistinu
usred parka uredi svoju anasambl predstavu izjednačene
glume, s vrlo preciznim odnosima među likovima i s vrlo
pokretnom mizanscenom, koja je u igru napajala energijom,
što je toliko nedostajala osobama na ljetovanju u toj ruskoj
dramskoj priči.
Ova predstava zorno je naglasila činjenicu da sloboda bez
poduzetne akcije završava u nemoćnom govorenju, da se tada
sama supstanca života troši uzalud, što je i tema naših
dana.
|
2007 |
53. splitsko ljeto
|
|
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Katarina Livljani� i ansambl Dialogos
|
Žiri u
sastavu Ivana Tomi� Feri�, Mirko Krstičevi� i Joško Čelan,
dodjeluje nagradu Judita lista Slobodna Dalmacija
muzikologinji i pjevačici KATARINI LIVLJANI� i članovima
ansambla DIALOGOS za izvedbu glazbene monodrame Judita.
Glazbeno-scenska izvedba Judite prema tekstu Marka Marulića
a u rekonstrukciji Katarine Livljani� i članova ansmbla
Dialogos polučila je nesumnjivo najveći uspjeh među
raznorodnim glazbenim i glazbeno-scenskim događajima u
sklopu 53. Splitskog ljeta. Biblijska pripovijest o Juditi
inspirirala je Katarinu Livljani�, hrvatsku muzikologinju,
pjevačicu i stručnjakinju za srednjovjekovnu glazbu, na
osobnu rekonstrukciju ove svevremenske priče i njeno
preoblikovanje u suvremeni kazališni kontekst. Zrelošću i
puninom svojega umjetničkog nadahnuća duboko je uronila u
mistični svijet Marulićeva izvornika oplemenivši ga glazbom
iz prebogate riznice dalmatinske i talijanske glagoljaške i
gregorijanske glazbene baštine. Potaknuta slušanjem
narativnih dalmatinskih napjeva i iščitavanjem
srednjovjekovnih hrvatskih prenja, Katarina Livljani�
upustila se u nimalo jednostavan i iznimno odgovoran
poduhvat pronalaženja glazbene građe srođene s unutarnjom
strukturom Marulićeva teksta da bi na tragu tradicije
oblikovala novo. Izborom i povezivanjem tekstualnih i
glazbenih fragmenata, te vrhunskom vokalnom i scenskom
izvedbom u kompaktnoj suigri s vrsnim instrumentalistima
Albrechtom Maurerom i Norbertom Rodenkirchenom, Katarina
Livljani� potvrdila je snagu svoje stvaralačke imaginacije i
znanstveničke predanosti. Ovo kompleksno i nadasve vrijedno
glazbeno-scensko ostvarenje rezultat je njenih višegodišnjih
pregnuća i jedinstvene prakse povezivanja novih muzikoloških
istraživanja s inovativnim interpretacijama. Sve te osobine
učinile su uprizorenje Judite Katarine Livljani�
ekskluzivnim glazbenim i kulturološkim zbivanjem
postavljajući visoku razinu kriterija i izdvajajući se u
cjelini ponuđenog glazbenog programa.
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Ocjenjivački sud za dramski program koji je radio u sastavu
Zoja Odak, glumica, predsjednica žirija, dr Slobodan
Prosperov Novak, profesor i Jasen Boko, kazališni kritičar
nagradu Judita za najbolje ostvarenje u Dramskom programu
53. Splitskog ljeta dodijelio je:
GLUMAČKOM ANSAMBLU PREDSTAVE LIBAR O' LIBRA MARKA UVODIĆA
SPLIĆANINA
U blijedom dramskom programu Splitskog ljeta kao izrazita
scenska vrijednost izdvojila se glumačka igra cjelokupnog
dramskog ansambla u novoj adaptaciji Libra Marka Uvodića
izvedenoj u stražnjem dvorištu splitskog HNK. Od Ratka
Glavine kao oca obitelji, njegovih kćeri u interpretacijama
Lane Bari�, Jasmine Žiljak i Nives Ivankovi�, preko Tajane
Jovanovi�, Ksenije Prohaske, Vicka Bilandžića, Roberta
Kurbaše, Snježane Sinovči� Šiškov, pa sve do Nenada Srdelića,
Nikole Ivoševića, Ilije Zovka, Silvane Stani� i Ante Čede
Martinića, taj je ansambl odisao kolektivnim duhom starog
Splita i glumačkom sigurnošću koja je cijelu dramu činila
uvjerljivom. Ansambl koji je na sceni znao sigurno ploviti
po nostalgičnoj kulturnoj baštini grada koja u sukobu s
novim vremenom polako gubi svoju urbanost, bio je umjetnički
uvjerljiv čak i kad je cijela priča klizila prema patetici.
Splitski su glumci i u ovoj interpretaciji jo� jednom
pokazali svoju kvalitetu i dokazali individualnost i u
kolektivnoj igri. Stoga, jednoglasnom odlukom ocjenjivačkog
suda zaslužuju nagradu Judita za najbolje dramsko ostvarenje
Splitskog ljeta.
|
2006
|
52. splitsko ljeto
|
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
Larry Zappia |
Lary Zappia uspio je
Hamleta iz Mrduše Donje Ive Brešana, antologijski komad
hrvatske dramatike dvadesetoga stoljeća, transponirati iz
komunizma u suvremeno tranzicijsko vrijeme i komprimirati ga
u izvedbu koja je grotesknu tragediju socijalističkih
vremena pretvorila u grotesknu komediju otužne današnjice.
Hamlet koji je u Hrvatskoj pomogao rušiti komunizam zaživio
je tako i u novom vremenu u ovoj suvremenoj i iznimno
dinamičnoj interpretaciji, s nizom ujednačenih glumačkih
kreacija vođenih sigurnom redateljskom rukom. Rije� je o
scenskom čitanju koje podsjeća da protiv primitivizma na
ovom prostoru nažalost i dalje nema lijeka.
Umjetnički iznimno uspjela produkcija riječkog HKD teatra
tako je potvrdila da nema mrtvih tekstova ve� samo redatelja
nesposobnih da ih revitaliziraju i da se i malim
financijskim sredstvima može raditi veliki teatar koji
korenspondira sa svojim vremenom.
Ocjenjivački sud radio je u sastavu: Zoja Odak, glumica,
predsjednica: Jakša Fiamengo, novinar; Jasen Boko, dramaturg
i kazališni kritičar |
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Goran Tudor i
Ivan Bato� |
Gordan Tudor,
saksofonist i Ivan Bato�, pijanist ostvarili su
najcjelovitiji koncert 52. spliskog ljeta. Snažnim
umjetničkim izričajem p(r)obudili su senziblitet svojih
brojnih slušatelja i dosegli vrhunac koncertnog programa.
Visokom postignuću posebnu ćar daje mladenačka dob uigranog,
a vrlo zrelog i stvaralački ponesenog dua. Ne krijemo ponos
i ushićenje što su ovogodišnji laureati djeca našega grada
ponikla iz bogatog rasadnika umjetničkih talenata što
strukture moraju prepoznati i dati priliku njihova daljnjeg
umjetničkog življenja upravo ovdje. |
Judita - plesna nagrada Slobodne Dalmacije |
Magnum |
Almira Osmanovi�,
ravnateljica baleta HNK Split, Rami Be’er, koreograf
premijere Magnum i Baletni ansambl HNK Split darovali su
nemjerljivi prinos 52. Splitskom ljetu začuđujuće uspjelom
predstavom koja je okrunila sva zamjetna i plodonosna
nastojanja baleta splitskoga kazališta. Umjetnički zanos
kojega je Almira Osmanovi� udahnula mladom i darovitom
ansamblu prepoznao se odmah i od početnog impulsa rastao i
bujao, vratio brojne ljubitelje baleta u kazalište, ali i
stvorio nove, darujući svima nam potrebnu okrijepu
optimizmom, radošću i gorećom stvaralačkom energijom. "Magnum"
svakako zaslužuje daljnji život na splitskoj pozornici kako
bismo i s onim poklonicima baleta koji nisu nazočili
njegovoj nadahnutoj ali jedinoj ovoljetnoj izvedbi, dijelili
snažne dojmove koje pohranjuje ova u svemu jedinstvena
predstava.
Ocjenjivački sud (za glazbeni i plesni program) radio je u
sastavu: Tatjana Alajbeg, Ivana Tomi� Feri�, Gordan
Sladoljev, profesori |
2005
|
51. splitsko ljeto
|
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
Samozatajna a sveprisutna Alma Prica |
"U
predstavi koja je obilježila dramski program Splitskog ljeta
dominirala je Alma Prica svojom kreacijom Hannah
Jelkes... Alma Prica bila je glumački samozatajna i emotivno
prigušena, a opet sveprisutna na sceni. Ona je uspravna na
socijalnom dnu kojega dijeli s ostalim marginalcima ove
drame i spremna na životno odricanje, ali ne i servilnu
poniznost. Alma Prica zračila je mirom superiornog
ovladavanja svojom ulogom i njezinim kontekstom." |
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Nemjerljivost prinosa mo Pavla Dešpalja |
U dramskom oratoriju kojim je
otvoreno 51. Splitsko ljeto prinos maestra Pavla Dešpalja
je nemjerljiv. Znalačkim intervencijama u sam izvornik, te
studioznom pripremom i ostvarenjem same izvedbe vrijednom je
djelu (a njegov je značaj osobit kako za povijest hrvatske
glazbe, tako i za grad Split) udahnuo nov život. (...)
Maestrovi napori, čiji je rad ve� godinama vezan i za Split,
dio su iznimnog mara u otkrivanju, njegovanju i promicanju
hrvatske umjetničke glazbene baštine.
|
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
|
"Nagradu na
području dramskog programa žiri dodjeljuje glumici Almi
Prici za osobitu i senzualnu interpretaciju Hannah
Jelkes u drami Tennessee Williamsa 'No� Iguane' u režiji
Janusza Kice. Obrazloženje: "Alma Prica je krajnje
uvjerljivo i s mjerom interpretirala lik osobe potisnutih
osjećaja, dodavši neobičan mir ovome djelu naglašenih
tenzija." |
Peristil - nagrada Jutarnjeg lista
za glazbeno scensko ostvarenje |
|
"Nagradu na
području glazbeno-plesnog izričaja, žiri Jutarnjeg lista,
dodjeljuje plesnoj predstavi Daïssa - istočno od raja
uz obrazloženje da su iznimnom dojmu podjednako pridonijeli
koreografska imaginacija i svježina Staše Zurovca, kao i
zadivljujuća energija i entuzijazam baletnog ansambla
splitskog HNK-a." |
2004
|
50.
splitsko ljeto |
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
Zoja Odak - "iznimno bogat spoj
vanjskoga i unutrašnjega" |
Poznata je
nesklonost svakog žirija da jednoj osobi dva puta dodjeljuje
isto priznanje. No, žiri Slobodne Dalmacije očito nije imao
kud: Zoja Odak po drugi put dobitnica je Judite.
Prvu je osvojila za ulogu Irine Arkadine Nikolajeve u
Čehovljevom Galebu 1998. godine, a ovogodišnju za
ulogu Antigone, u predstavi Antigona, kraljica u Tebi
Tonča Petrasova Marovića, a u režiji Matka Raguža. I to
dovoljno govori za sebe. |
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Ivan Repuši� - "zna potaknuti izvođačko
tijelo na visoke uzlete" |
Usprkos
ovogodišnjoj premijernoj Normi, i usprkos velikom
broju inozemnih solista u glazbenom dijelu programa,
glazbenu je Juditu ipak odnio mladi dirigent Ivan Repuši�.
Njegovo savjesno i studiozno pripremanje lani premijerno
postavljenog Nabucca, do te je mjere podiglo
predstavu da je ona zaživjela posve novim duhom kojega je
Repuši� uspješno prenio na cjelukupni ansambl. |
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
Antigona - "izuzetno smišljena i s vrlo
mnogo ukusa provedena režija" |
Antigona,
kraljica u Tebi i od strane žirija Jutarnjeg lista
primijećena je kao predstava koja je snažno odjeknula i od
ostatka produkcije odlijepila se za onaj bitan korak kad
golemi trud svih aktera dobije takve obrise da iz predstave
isijava duh zajedništva i sabranosti oko ključnih silnica
predstave, koje onda lako prelaze i na publiku i na one koji
stručno procjenjuju dosege kazališnih činova. |
Peristil - nagrada Jutarnjeg lista
za glazbeno scensko ostvarenje |
ScreenSaver - "do savršenstva uigrani ansambl KCDC" |
Kad su se 1999.
na 45. Splitskom ljetu po prvi put pojavili Rami Be'er i
njegov Kibbutz Contemporary Dance Company protutnjali su
svojom Aide Memoire poput groma, ostavivši svoje domaćine
impresioniranim umjetničkom i tehničkom razinom svoje
produkcije. Zato je nagrada njihovom Screensaveru
možda i pravedna naknada za činjenicu da su izvedbeno jo�
moćniji, a njihova sinteza glazbe, pokreta i koreografske
promišljenosti upravo uzorna. |
2003
|
49. splitsko ljeto
|
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
Ratko Glavina u Machiavellijevoj Mandragoli ostvario
je iznimno glumačko ostvarenje |
Ratko Glavina
kao Messer Nicia u Machiavellijevoj Mandragoli
ostvario je iznimno glumačko ostvarenje kojim je unutar
veselih i rugalačkih tonova Machiavellijeve komedije znao
pronaći duboku tragiku ljudskog postojanja. Kao naivni
Nicia, glavna žrtva svih komediografskih spletki u
Mandragoli, Glavina je našao pravu notu naivnosti koja neće
biti banalna, ostajući pri tom komediografski zaigran. |
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
Ni
raspjevani zbor premijernog Nabucca
nije uspio impresionirati strogi žiri
Slobodne Dalmacije |
"Generalni
izostanak impresije u opernom segmentu, kao i distinktivna
promišljanja o estetskoj kvaliteti i uistinu zavidnoj razini
muziciranja pojedinih glazbenika predstavljenih koncertnim
kreacijama, razlogom su neusuglašenosti stavova u pogledu
najsveobuhvatnijeg i najcjelovitijeg umjetničkog ostvarenja
unutar ponuđenog glazbenog programa, odnosno nedodjeljivanja
prestižne nagrade Judita." |
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
|
"Glumački
ansambl Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora (Milada
Kalezi�, Tadej To�, Pia Zemlji� i Peter
Boštjanči�) pokazao se u sigurnosti i čistoći izvedbe
više nego doraslim tekstu Nickyja Silvera, bizarnoj
crnoj komediji o disfunkcionalnoj obitelji, a redatelj
predstave Samo Strelec rizični je tekst postavio hrabro i
inteligentno, bez kompromisa..." |
Peristil - nagrada Jutarnjeg lista
za glazbeno scensko ostvarenje |
|
"Ova je godina
označila renesansu baletnoga ansambla splitskoga HNK. Jedina
plesna premijera na Splitskome ljetu, triptih sastavljen od
jednakovrijednih dijelova - Bogovi nisu ljuti i
Daj, daj našega koreografa Staše Zurovca, te Leptira
Izraelca Ramija Be'era, tu je transformaciju pokazala na
najbolji način, a predani rad i entuzijazam Almire
Osmanovi�... došao je do punoga izraza na Splitskome ljetu." |
2002 |
48. splitsko ljeto |
|
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
|
VARDAN
MAMIKONIAN - francuski pijanist armenskog
podrijetla za glazbeni recital izveden u HNK Split 07.
kolovoza 2002. nagrađen je glazbenom nagradom Judita.
Žiri je smatrao da se među raznorodnim glazbenim i
glazbeno-scenskim događanjima, taj koncert izdvojio
nadmoćnom glazbenom kvalitetom, postavljajući time razinu
kriterija za cjelokupna glazbena događanja vrlo visoko. |
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Izrazito
usredotočena na zornosti ispunjene gotovo metafizičkom
dinamičnošću, predstava
IME RUŽE -
nastala prema romanu Umberta Eca, u režiji Matjaža Bergera i
izvedbi Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane
- ocijenjena je kao u cjelini najbolje ostvarenje u
dramskom dijelu programa 48. splitskog ljeta.
(opširnije) |
Peristil - glazbena nagrada Jutarnjeg
lista |
|
Mladi ansambl TALICH KOMORNI ORKESTAR iz Češke pod
vodstvom izraelskog violinista Shlome Mintza za
koncert priređen na 48. splitskom ljetu nagrađen je za
iznimno zrelo i stilski dotjerano muziciranje, kako u
izvođenju stare, tako i u interpretacijama glazbe 20.
stoljeća.
(opširnije) |
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
|
Za scenografije
u premijernim naslovima 48. splitskog ljeta, drami
Roberto Zucco B. M. Koltesa u režiji Ivana Popovskog i
operi I. Stravinskog: Oedipus Rex - Simfonija psalama
u režiji Ozrena Prohića i pod ravnanjem Nikše Bareze, mlada
scenografkinja
VESNA REŽI� - nagrađena je za krecije izrazitog
autorskog pečata koje su istodobno posve prikladne duhu
spomenutih predstava.
(opširnije) |
HT
hrvatski telekom
nagrada generalnog pokrovitelja 48. splitskog ljeta |
|
Premijerno postavljajući na 48. splitskom ljetu čuveni
Koltesov tekst ROBERTO ZUCCO,
redatelj IVAN
POPOVSKI
svojim je
osebujnim i snažnim rukopisom ostvario polifonu sliku
iščašene suvremenosti - istovremeno lirski lijepe i
zločinački okrutne, što je cjelokupnom glumačkom ansamblu
dalo priliku za nadahnute kreacije.
(opširnije)
|
2001 |
47. splitsko ljeto |
|
Judita
- glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
|
IVICA ČIKE� - bas, pjevačko ime u usponu i na
hrvatskim pozornicama i izvan njih, za ostvarenu naslovnu
ulogu u hrvatskoj praizvedbi Verdijeve opere 'Attila'
na 47. splitskom ljetu (dirigent: Nikša Bareza; redatelj:
Ozren Prohi� - 14. 07. 2001.) i basovsku solističku dionicu
u Verdijevu 'Requiemu' (dirigent: Nikša Bareza - 29.
07. 2001.) polučio je sve pohvale kritike i glazbenu nagradu
Judita. |
Judita
- dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Visoka razina umjetničke produkcije SLOVENSKOG MLADINSKOG
GLEDALIŠČA došla je do punog izražaja i u njihovom
gostovanju na 47. splitskom ljetu s predstavom TRI SESTRE
Antona Pavloviča Čehova, Za nadahnutu izvedbu u Podrumima
Dioklecijanove palače cjelokupni dramski ansambl SMG-a i
redatelj Tomi Janeži� nagrađeni su dramskom Juditom.
|
Peristil - glazbena nagrada Jutarnjeg
lista |
|
Osebujna interpretativna snaga i tehnički virtuozitet
pijanista NIKICE LESIĆA nailaze na nepodijeljena
priznanja publike i kritike, a mladi pijanist svojim je
klavirskim recitalom glazbe 20. stoljeća u
Vestibulu na Peristilu, skrenuo na sebe pažnju kao na
glazbenog posvećenika koji i kroz labirinte najzamršenijih
partitura prohodi s iznimnom lakoćom, a nju očigledno crpi
iz same unutrašnje biti glazbe, a ne tek u pukoj potrazi za
vanjskim efektom. |
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
|
Smjelo redateljsko posezanje Ivice Buljana za Senecinim
EDIPOM, iznimno uspjelo ambijentalno lociranje projekta
i međusobno snažno prožimanje dramskih i glazbenih motiva u
realizaciji predstave, učinili su da ona bude visoko
vrednovana ne samo na 47. splitskom ljetu kad se
praizvedbeno pojavila nego i na brojnim međunarodnim
festivalima na kojima je kasnije prikazivana. |
2000 |
46. splitsko ljeto |
|
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Hrvatska nije
velika zemlja, ali je zemlja bogate glazbene tradicije.
Ipak, kad se dogodi tako sretan spoj koji uvažava brojne
povijesne glazbene slojeve nacionalnog naslijeđa i suvereno
vladanje modernim glazbenim tokovima kakav se dogodio u
skladanju JUDITE
Frane Paraća
- onda se
s punim pravom može reći da je jedan narod dobio svoju novu
nacionalnu operu, koja je na praizvedbi 14. 07. 2000.
pobrala tek prve u nizu nagrada koje su uslijedile. Vrhunsku
izvedbu ansambl HNK Split ostvario je pod vodstvom dirigenta
Nikše Bareze i redatelja Petra Selema.
|
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Po tko zna koji put u autorskom radu prepunom nagrada i
priznanja, dogodilo se da je ZORAN MIHANOVI� -
dizajner svjetla, prepoznat kao autor koji uvijek daje više
nego što se od njega traži, ili više nego što je uopće
moguće očekivati. No, igra boja i svjetla u funkciji
dramaturgije na premijeri Sofoklove ANTIGONE u režiji Paola
Magellija, ocijenjena je kao samo jo� jedan u nizu blistavih
radova ovog samozatajnog umjetnika. |
Peristil - glazbena nagrada Jutarnjeg
lista |
|
FRANO PARA� - suviše je poznat suvremeni hrvatski
skladatelj, da bi bilo kakva nagrađivanja bitno mijenjala
sliku o njegovoj važnosti i značenju za hrvatsku glazbu u
posljednjim desetljećima dvadesetoga stoljeća. No, svejedno
je partitura Judite zahvaljujući iznimno snažnim i
zvučnim i dramskim slikama, bila tako jakim poticajem
cijelom izvođačkom ansamblu i autorskom timu da je prave
ovacije doživjela ne samo na praizvedbi u Splitu nego i
godinu kasnije na Zagrebačkom biennaleu. |
Peristil - dramska nagrada Jutarnjeg
lista |
|
Od časa kad su nastale kao dramski tekst FILIPA
ŠOVAGOVIĆA, za PTIČICE nije bilo dileme. Sve se u
toj predstavi posložilo tako da je rijetko koji njezin akter
nakon prvonagrađenog Šovagovića na Splitskom ljetu 2000.
godine ostao bez nekog priznanja. No, nesumnjivo najviše
zaslužila ih je sama predstava u režiji Paola Magellija.
Jer, ona je pobjeđivala i gostovala na nekoliko nacionalnih
i međunarodnih festivala, prevedena je i izvođena na
nekoliko jezika i 2003. godine jo� uvijek se nalazi na
repertoaru Splitskog ljeta kao kultna predstava HNK Split.
|
1999 |
45. splitsko ljeto |
|
Judita
- glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Mezzosopranistica ZLATOMIRA NIKOLOVA - bugarska
pjevačica stalno prisutna na scenama Slovenije, Francuske,
Njemačke... ve� dulje od desetljeća na Peristilu oduševljava
ulogama Amneris u Aidi ili Fenene u Nabuccu, a glazbenu
Juditu zaslužila je u svom jubilarnom, desetom pojavljivanju
na 45. Splitskom ljetu pod dirigentskim vodstvom Ive
Lipanovića i u režiji Petra Selema |
Judita - dramska nagrada Slobodne Dalmacije |
|
Slovensko
Mladinsko Gledališče iz Ljubljane gotovo da možemo
smatrati ansamblom ili teatrom "pretplaćenim" na nagrade na
"Splitskom ljetu". 1999. godine dramsku Juditu oni su na 45.
splitskom ljetu odnijeli za predstavu
ZADATAK (NALOGA)
u režiji
Eduarda Milera, kao što su je 2001. izborili za
Čehovljeve Tri sestre ili 2002. za IME RUŽE. Očito
je, dakle, da tu nije rije� ni o kakvom trenutnom spoju
sretnih okolnosti, nego o takvoj produkcijskoj razini SMG-a,
koja stalno iznova dobiva zasluženu pozornost.
|
1998 |
44. splitsko ljeto |
|
Judita - glazbena nagrada Slobodne Dalmacije |
|
SEVILJSKI BRIJA�
G. Rossinija, ve� redateljskim izborom Želimira Oreškovića
rijetko korištenog prostora Severove ulice osigurala je sebi
vizualnu atraktivnost, ali je najviši
domet dostigla isticanjem zavodljive maštovitosti glazbenog
idioma, za što glavne zasluge pripadaju dirigentu Nikši
Barezi. Upravo to je i presudilo da je predstava
ocijenjena najuspješnijim glazbenim događajem 44. splitskog
ljeta. |