54. SPLITSKO LJETO

PROGRAM

NAGRADE

NAGRADE

SPONZORI

 


 

ONLINE PRODAJA ULAZNICA  

14. srpnja - 14. kolovoza 2008.

 

 

VEČER ASTORA PIAZZOLLE: TANGO
VEČER ASTORA PIAZZOLLE: TANGO

12. kolovoza
August 2008. u 21h
Klaustar samostana sv. Ante,
Cloister of St. Anthony's Monastery


Gudački kvartet Rucner
Rucner String Quartet
Sidonija Lebar - violina,
Ana Paula Knapić Franković - violina,
Dragan Rucner - viola, Snježana Rucner - violončelo
Solist
Soloist: Peter Soave - bandoneon


Program
Programme:
Astor Piazzola: TANGO Violentango / Meditango /
Escualo / Novitango / Asleep / Loving / Fear / Undertango / Adios Nonino /
Chiquilin De Bachin / Decarissimo
 

"Novi tango" Astora Piazolle
Tanguerosi su, kao i ljubitelji jazza, strasni sladokusci. Svaki razvoj u glazbi povlači za sobom stvaranje bojnih linija i svrstavanje. Poslije više od tri desetljeća, mnogi još nisu prihvatili "novi tango" Astora Piazolle. Neki ga nikada neće prihvatiti. Na svom putu, tango gasne i slabi, a Piazolla postaje glavni čovjek avangarde. On je rastegnuo stara pravila formi pjesama, a ponekad ih je čak potpuno odbacio. Zadržao je romantizam tanga, odbacujući njegove sklonosti ka nostalgiji i morbidnom samosažaljevanju. Izvršio je reviziju harmonijskog jezika da bi ubacio Ravela, Messiaenea, Schonberga i Bartoka - da bi zatim dodao šetajući bas. Sjedinio je trodjelne fuge i jazz improvizaciju i osnažio ih neočekivanim spojem tradicionalnog tango pulsa i ritma Stravinskog te tako postao glavnim čovjekom avangardnog tanga.

"New tango" of Astor Piazzolla
Tangueros, like jazz fans, are passionate about their tastes. With every development in the music, battle lines are quickly drawn and sides taken. After more than three decades, many have yet to accept the "new tango" of Astor PiazzoUa. Some never will. Along the way, tango had turned sepia-colored and brittle and Piazzolla became a one-man avant garde. He stretched old song-form conventions and eventually dismissed them entirely. He retained tango's romanticism while rejecting its tendencies to nostalgia and bouts of morbid self-pity. He revised the harmonic language to include Ravel and Messiaen and Schoenberg and Bartok - and then he added a walking bass. He incorporated three-part fugues and jazz-style improvisation and povvered it all with an improbable blend of traditional tango pulse and Stravinskian rhythms.


Peter Soave rođen je godine 1964. u SAD-u u obitelji koja je neposredno prije njegova rođenja stigla iz Italije. S pet je godina počeo učiti harmoniku, a u mladosti se bavio jazzom pod vodstvom uglednih umjetnika harmonike kao što su Art van Damme ili Leon Sash. Također je surađivao i s drugim poznatim jazzistima onoga doba. Pokazivao je i zanimanje za klasičnu glazbu, pa se godinama usavršavao i na tome području, re danas uglavnom izvodi klasičan repertoar. Osobit je poticaj našao u glazbi Astora Piazzolle; obrađivao je njegovu glazbu za bajan (vrstu harmonike), u svakoj prigodi izvodio njegova djela, a njih je uvrstio i na svoju prvu kompaktnu ploču pod naslovom Ponos i strast. U posljednje je doba odlučio izvoditi Piazzollina djela što vjernije načinu izvedbe samoga autora pa sada svira na tengo-harmonici koja se naziva bando-neon. Tijekom karijere održao je mnogobrojne koncerte širom SAD-a i Europe. Upravo je završio snimanje dvaju albuma na kojima se nalaze Piazzolline skladbe, Tango Sensdtions s Gudačkim kvartetom Rucner i Koncert za bandoneon i orkestar s Moskovskom filharmonijom.

Of Italian descent, Pietro Antonio Soave's (Peter Soave) earliest memories are of music played on an aceordion, and he insists that by age three, he was certain of his life's work. At age sbaeen, Soave began to enter international aceordion competitions and quickly learned the limitations of the piano aceordion. This instrument had been superceded by the chromatic button aceordion developed in Russia for classical music, the bayan. This was the instrument used by most competitors.  Recognizing that his piano aceordion was not competitive in this arena, Soave returned to America and began a period of intense stdy to master the more complex bayan. Returning to Europe, Soave swept first place in the four major international competitions in Germany, Italy, and East Germany, an unheard of feat for a virtuoso of any instrument. Deeply inspired by the music of Argentinean composer Astor Piazzolla, Soave began including the charasteristic tango accordion. the bandeneon, in this performances. Mr. Soave recently completed a recording of Piazzolla's Five Tango Sensations with the Rucner String Quartet of Zagreb, as well as, a recording of that composer's Concerto for Bandoneon and Orchestra with the Moscow State Symphony. Most recently, Soave recorded the Pizzolla Concerto with the Zagreb Solists fot imminent relase.


Gudački kvartet Rucner
Sidonija Lebar, violina / Ana Paula Knapić-Franković, violina /
Dragan Rucner, viola / Snježana Rucner, violončelo
Gudački kvartet Rucner utemeljili su 1 998. godine bračni par Snježana i Dragan Rucner (do tada dugogodišnji članovi Gudačkog kvarteta Klima). Nastavljajući zagrebačku tradiciju komornog muziciranja njegovanjem klasičnog i suvremenog međunarodnog repertoara kao i izvođenjem djela suvremenih hrvatskih autora, Gudački kvartet Rucner čini i repertoarni iskorak prema glazbi drugih žanrova, o čemu svjedoči i njihova nadasve uspješna suradnja s američkim bandoneonistom Peterom Soaveom. U dosadašnjem djelovanju Kvartet Rucner muzicirao je u Zagrebu, u mnogim gradovima Hrvatske, na najvažnijim hrvatskim festivalima - nastupili su između ostalog na Muzičkom biennalu Zagreb 2001. 2003.,2005. i 2007. te na Dubrovačkim ljetnim igrama 2002. i 2003. - a turneje su ga vodile i u Bosnu i Hercegovinu, Italiju, Sloveniju, Austriju, Egipat, Poljsku, Njemačku i Kinu. Za prvi ciklus koncerata komorne glazbe pod nazivom „Četiri godišnja doba" priređen u g. 2003., Gudački kvartet Rucner dobio je diplomu „Milka Trnina" Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika i godišnju nagradu „Vatroslav Lisinski" koju dodjeljuje Hrvatsko društvo skladatelja za doprinos hrvatskom glazbenom stvaralaštvu. Kvartet je već ostvario i zanimljivu diskografiju. Za tvrtku Jazzette snimili su CD s naslovom Tango Moods s djelima Astora Piazzolle (s Peterom Soaveom), a za tvrtku Cantus d.o.o. CD s naslovom Five Tango Sensations (također s glazbom A. Piazzolle) koji je nominiran za diskografsku nagradu PORIN 2004 u kategoriji: najbolji album klasične glazbe, a potom i CD s gitaristom Darkom Petrinjakom s djelima j.W. Duartea, S. Dodgsona, B. Papandopula i C. Guastavina. Sve hrvatske praizvedbe iz ciklusa "4 godišnja doba" 2003. snimljene su na CD koji je nominiran za za diskografsku nagradu PORIN 2005 u dvije kategorije: za najbolji album klasične gkazbe i za najbolju produkciju klasičnog albuma.

The Rucner String Quartet
Sidonija Lebar,
violin / Ana Paula Knapić-Franković, violina / Dragan Rucner, viola / Snježana Rucner, cello
The Rucner String Quartet was founded by Snježana and Dragan Rucner (longtime members of the Klima String Quartet) in 1998. The quartet continues to nurture the Zagreb chamber music tradition through their performances of both classical and contemporary repertoire written by the renovvned international and Croatian composers. They have recently reached out towards the music of non-conventional genres and initiated a successful collaboration with the American bandoneon player Peter Soave with whom they have recorded the CDs Tango Moods and Five Tango Sensations featuring the arranged works by Astor Piazzolla. The Rucner Quartet has given numerous concerts in Zagreb and throughout Croatia, performed at most important Croatian festivals such as Music Biennale Zagreb (2001, 2003, 2005 and 2207), Dubrovnik Summer Festival (2002, 2003) and toured Bosnia and Herzegovina, Italy, Slovenia, Austria, Egypt, Poland, Germany and China. Quartet Rucner Won the award "Milka Trnina" given by HDGU (The Croatian Society of the Musical Artists) for the first cycle of chamber music concerts and the annual award "Vatroslav Lisinski" given by HDS (The Croatian Association of Composers) for contribution to the Croatian music heritage. Quartet has already realized an interesting discography. For the Jazzette company they recorded CD Tango Moods with works of Astor Piazzola (with Peter Soave), and for the Cantus company a CD Five Tango Sensations also with the music of Astor Piazzola, nominated for "Porin" Music Avvard 2004 for the best classical music album and then CD with the guitarist Darko Petrinjak with the works of J. W. Duarte, S. Dodgson, B. Papandopulo and C. Guastavino. The four Croatian premieres for the cycle "The Four Seasons" 2003 were recorded on CD which was nominated for the most important Croatian musical avvard - PORIN 2005 in two categories: the best album and the best production of classical music.
 

FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD
(klikom na malu fotografiju, u novom prozoru otvara se fotografija pogodna za objavljivanje)

Peter Soave