O FESTIVALU

PROGRAM  

NAGRADE

NOVOSTI 

ULAZNICE

SPONZORI

ABOUT FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

NEWS 

TICKETS

SPONSORS

Split, Croatia 14 July - 14 August 2004
splitsko-ljeto@hnk-split.hr

Nagrađeni: Zoja Odak, Ivan Repušić, "Antigona, kraljica u Tebi" i "Screensaver"

Završna svečanost 50. splitskog ljeta realizirana je trostrukim programom u parku Meštrovićeve galerije: Prvi dio pripao je predstavljanju iz tiska upravo izišle monografije 50 godina Splitskog ljeta, koja na više od 300 bogato ilustriranih stranica kroz priloge istaknutih kazališnih stručnjaka prati razvoj jedne od najznačajnijih kulturnih manifestacija tog tipa u Hrvatskoj. U drugom dijelu večeri dodijeljene su tradicionalne nagrade Slobodne Dalmacije i Jutarnjeg lista najuspješnijim sudionicima 50. splitskog ljeta, a u trećem dijelu Zbor i Orkestar HNK Split pod ravnanjem Harija Zlodre okrunio je 50. splitsko ljeto izvedbama najljepših zborskih opernih naslova i pozivom da već narednog ljeta Meštrovićeva galerija postane ponovo prostorom koji će kao nekad, prihvatiti adekvatne operne, baletne, dramske ili koncertne naslove.

Širok glazbeni luk: od Andreja Gavrilova do Tita Youa, Valentine Fijačko i Tomislava Mužeka

 
Andrej Gavrilov, Tomislav Mužek, Valentina Fijačko, Tito You

Koncertni program 50. splitskog ljeta protiče u znaku sadržajne i izvedbene raznovrsnosti. Glazbeni luk obuhvatio je ogroman raspon: od pučke pjesme dalmatinskih klapa do  Piazzollinih tango ili Reinhardtovih jazz improvizacija Croatin Guitar Quarteta; od Gillesovog Requiema u  izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla i Zbora Ivan Filipović do Šulekovog Epitafa u izvedbi Zagrebačke filharmonije i dirigenta Aluna Francisa. No, solistički koncertni kurioziteti svakako su nastup čuvenog i osobenog pijanista Andreja Gavrilova u recitalu koji je poprimio obrise prave glazbeno pedagoške bajke, te zajednički nastup troje vrsnih europskih opernih nada pod vodstvom maestra Iva Lipanovića. Sopranistica Valentina Fijačko, tenor Tomislav Mužek i bariton Tito You na Peristilu su nanizali pravu lepezu najljepših opernih arija: Verdijevih, Mozartovih, Bizetovih, Puccinijevih, Rossinijevih. Slična niska zborskih opernih bisera ostavljena je i za sam kraj koncertnog programa kojom Zbor i Orkestar HNK Split pod ravnanjem Harrija Zlodre zatvaraju 50. splitsko ljeto na još jednoj prekrasnoj otvorenoj pozornici: u vrtu Galerije Meštrović.

Mračni i zapušteni prostori kao dramska poprišta : Antigone..., Pukovnika..., Mjeseca Alabame...

Zoja Odak i Jadranka Đokić; Josip Genda i Milka Podrug Kokotović; Trpimir Jurkić, Hari Zlodre i Arijana Čulina

Hrvatski moderan a tako klasičan dijalog sa Sofoklovom Antigonom iz pisma splitskog pjesnika Tonča Petrasova Marovića i pod naslovom Antigona, kraljica u Tebi, izvodi se tek drugi put nakon više od 20 godina, ovaj put u režiji Matka Raguža i sa Zojom Odak kao Antigonom. Mjesto zbivanja: stari, mračni i prijeteći Dioklecijanovi podrumi. Proslavljeni Gabriel Garcia Marquez i njegova novela Pukovniku nema tko pisati zapeli su za oko poznatoj hrvatskoj redateljici Nenni Delmestre, pa su u njezinoj dramatizaciji i uz Josipa Gendu i Milku Podrug Kokotović kao glavne protagoniste svoje mjesto pronašli u oronulom dvorišnom prostoru HNK Split, kakvih ne manjka diljem Hrvatske, kao ni diljem Marquezove rodne Kolumbije, kao ni diljem bilo koje druge poraćem ili neimaštinom napaćene zemlje. A Brecht - Weillov Mjesec Alabame u režiji i dramatizaciji mlade Marice Grgurinović kojega je pjevačko, sviračko, glumački na sebe preuzeo trojac Hari Zlodre, Trpimir Jurkić i Arijana Čulina i opet je smješten u Dioklecijanove podrume. I možda se upravo tu krije jedna od zajedničkih poruka svih triju dramskih naslova ovogodišnjeg splitskog ljeta: nema tako dobro zaključanog prostora u koji se od svijeta može skriti istinska drama.

Jedan klasični, dva folklorna i dva moderna plesna naslova na 50. splitskom ljetu

Hamlet Svebora Sečaka; Screen Saver Ramija Be'era; Plesovi Erosa Milka Šparembleka

Tvrđava Gripe prerasla je u samo nekoliko godina u profiliranu plesnu pozornicu koja jednako dobro prihvaća klasične baletne programe poput Hamleta P. I. Čajkovskoga u izvedbi Baletne trupe Croatia pod vodstvom i u koreografiji Svebora Sečaka, ili npr. više folklorne programe u kakve spadaju nastupi hrvatskog ansambla Lado ili indijske Orissi skupine koja izvodi klasični Odissi ples. Istodobno, Gripe su također zamišljene i kao pozornica nove premijere splitskog baletnog ansambla pod vodstvom istinskog poznavatelja i klasičnog i modernog plesnog izraza Milka Šparembleka, koji je u svojim Plesovima Erosa kontrastirao dva velika glazbena imena: Wagnera i Orffa. Tehnički najzahtjevniji plesni program Screen Saver izraelske plesne skupine Kibbutz Contemporary Dance Company pod vodstvom Ramija Be'era, našao je svoje mjesto na velikoj sceni HNK Split, ali se i ono pokazalo pretijesnim za sve one koji su željeli vidjeti ove virtuoze modernog plesa.

Bogat likovni program: Bunk, Adžić, Ćurdo... i Monografija 50 godina Splitskog ljeta

              

Rudolf Bunk, Mijo Adžić, Darko Ćurdo, Monografija 50 splitskih ljeta, Petar Selem, Nikola Batušić

Čak 9 izložbi ušlo je u prateći program 50. splitskog ljeta. Tri među njima zavređuju posebnu pažnju: Teatar - grafike: 1994 - 2003 glumca i slikara Darka Ćurda; Retrospektiva kazališne scenografije Mije Adžića, autora koji je svojim radovima punih 40 godina prisutan na splitskim kazališnim daskama; te Splitsko scenograsko djelovanje Rudolfa Bunka, njemačkog slikara koji je ostavio značajan trag u likovnom i kazališnom životu Splita pedesetih godina. Sve one, još jednom su pokazale da Split treba i zaslužuje, kako je na otvaranju Bunkove izložbe nagovijestio dr Petar Selem, "sustavnu i promišljenu brigu o kazališnoj baštini". Da je vrijeme u Splitu i u Dalmaciji doista sazrelo za ustanovu poput teatrološkog instituta na svoj način svjedoči i monografija 50 godina Splitskog ljeta, koju na samom zatvaranju Festivala javnosti predstavlja akademik Nikola Batušić.

Nakon premijerne Bellinijeve Norme Peristil preplavljen Verdijevim Nabuccom i Aidom

   

Gabriella Morigi (Norma), Zorica Antonić (Adalgisa); D. Damiani (Nabucco), I. Čikeš (Zaccaria); Olga Romanko (Aida)

Kakve i kolike probleme ima grad Split s održavanjem opernih izvedbi na Peristilu Dioklecijanove palače, to znaju svi: od običnih građana i vlasnika okolnih lokala ili novinara gradskih rubrika, pa do konzervatora, udruga za očuvanje kulturne baštine ili samog gradskog poglavarstva. A koliko će Split kulturno, turistički i povijesno biti siromašniji ako tih izvedbi jednoga dana više ne bude, to ćemo tek saznati i vjerojatno opet naknadno biti pametni. Za sada, mit zvan "operni Peristil" još uvijek opstoji i to nadasve uspješno. Ovoga ljeta, svojim solističkim dometima za to su svakako zaslužni Gabriella Morigi (Norma i Abigaille), Kristjan Johannsson (Pollione i Radames), Ivica Čikeš (Oroveso, Zaccaria, Ramfis); pa potom Davide Damiani (Nabucco i Amonasro), Olga Romanko (Aida), Zlatomira Nikolova (Amneris), Zorica Antonić (Adalgisa), Branko Robinšak (Ismaele)... Uz dirigente Ivu Lipanovića i Harija Zlodru u Normi te Ivana Reušića u Nabuccu i Angela Cavallara u Aidi, oni su presudno doprinijeli da snaga i raskoš Zbora i Orkestra HNK Split dođu do punog izražaja.

Poljska i slovenska dramska gostovanja: Ferdydurke, Mitteleuropa, Čekajući Godota, Ćelava pjevačica

Ferdydurke, Mitteleuropski prizori, Čekajući Godota, Ćelava pjevačica...

Ležerne i vesele naslove ljubitelji komičnih prizora moći će vidjeti i ovoga ljeta: prije svega na gostovanjima riječke Oštarice, odnosno Goldonijeve Mirandoline; potom u susretu s Madhouse Theatrom i njihovim digestiranim Shakespeareom, a naposlijetku i u repriznim domaćim naslovima Machiavellijeve Mandragole i Stullijeve Kate Kapuralice. No, pravi i snažni dramski izazovi svakako se očekuju s dvjema poljskim "izvaninstitucionalnim" kazališnim koprodukcijama u kojima se redateljski dvojac Janusz Oprynski i Witold Mazurkiewicz na kazališno impresivan i beskompromisan način bavi jučerašnjom i današnjom "srednjom" Europom onako kako je, kroz naočare Gombrowicza i Musila, i oni sami vide. Dodaju li se tome dva klasična tragi-komično-groteskna naslova, Becketov Godot u režiji Vita Taufera te Ionescova Ćelava pjevačica u režiji Same M. Streleca, onda je raznovrsnost dramske produkcije 50. splitskog ljeta vidljiva čak i bez triju dramskih premijera koje pripremaju Nenni Delmestre, Matko Raguž i Marica Grgurinović.

Splitsko ljeto započelo u isto vrijeme Normom u Splitu i Baletnim triptihom u Izraelu

Zapravo je 50. splitsko ljeto započelo na više lokacija istodobno: Otvaranjem retrospektivne izložbe akademskog slikara i scenografa Mije Adžića u Palači Milesi i u Salonu Galić u Marmontovoj; naravno Bellinijevom Normom na Peristilu pod ravnanjem mo Lipanovića i u režiji Petra Selema, koja je imala i svoju video verziju na splitskoj Rivi kao i  TV  verziju na I programu HRT-a; ali, zahvaljujući zanimljivoj koincidenciji i cjelokupni je Baletni ansambl HNK Split u isto vrijeme nastupio na festivalu u izraelskom Karmielu i to s plesnim triptihom "Adeus - Leptiri - Daj Daj" koji će također biti prikazan i publici u Tel Avivu i to tri dana uzastopno: 16, 17. i 18. srpnja.

Druga splitsko-ljetna međunarodna plesna radionica: 14. do 30. srpnja 2004.

Ovogodišnja plesna radionica dobiva novi zamah i  polaznike će podučavati  trima plesnim tehnikama: klasičnoj, modernoj i plesnoj tehnici Marthe Graham. Voditelji su iskusni glazbeni pedagozi: Andrea Pereković (Plesni centar Paljokaj), Iraida Lukashova i Aleksandar Lukjanov. U radionicu se mogu prijaviti osobe koje već imaju baletno ili plesno iskustvo i starije su od 16 godina. Za klasičnu i modernu baletnu tehniku cijene su 50 kuna po satu, a za tehniku Marthe Graham 80 kuna. U cijenu nije uključen smještaj. Prijave za radionicu na adresu: Davor Vuković (Public Relations), phone +385 21321388; e-mail: davor.vukovic@hnk-split.hr, ili Almira Osmanović (Artistic Director), phone +385 98387143

HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE  phone / fax +385(0)21 344 999 e-mail: hnk-split@st.htnet.hr www.hnk-split.hr  MILAN ŠTRLJIĆ Intendant HNK Split i ravnatelj 50. splitskog ljeta NENNI DELMESTRE  Split Summer Festival Drama Programme and CNT Split Drama Director HARI ZLODRE Split Summer Festival Operatic and Musical Programme Director, CNT Split Opera Director  ■  PROF. DR. PETAR SELEM CNT Split Art Director  ■  ALMIRA OSMANOVIĆ Umje   ■  SPLIT SUMMER FESTIVAL  ■ Tel / fax +385(0)21 344 999 www.splitsko-ljeto.hr e-mail:split-summer-festival@hnk-split.hr