| Dioklecijanovi
        podrumi / Diocletian's Basement Halls :
        23. 
        25, 26, 27. i 28. VII 2004
 Director / Redatelj : MATKO RAGUŽ
 Glazba : TAMARA OBROVAC
 Scenski pokret : JASNA FRANKIĆ BRKLJAČIĆ i DAMIR KLEMENIĆ
 Scenografija : OZREN BAKOTIĆ
 Kostimografija : DORIS KRISTIĆ, ELVIRA ULIP
 Svjetlo: ZORAN MIHANOVIĆ
 Asistent redatelja : SANJA PRNJAK
 
 Uloge
        / CastANTIGONA,
        kraljica u Tebi, kći Edipova: 
		ZOJA ODAK
 IZMENA, sestra njezina: ASJA JOVANOVIĆ
 MLADA ANTIGONA, kći Izmenina: JADRANKA ĐOKIĆ
 MANTA, proročiva, kći Tirezijina: BRUNA BEBIĆ TUDOR
 MELANIPA, dvorska: ANDRIJANA VICKOVIĆ
 Zapovjednik straže: NIKOLA IVOŠEVIĆ
 Šef polisije: MILAN PLEŠTINA
 Prvi stražar: ILIJA ZOVKO
 Drugi stražar: JOSIP ZOVKO
 Treći stražar: MILIVOJ BEADER
 Četvrti stražar: MARIN TUDOR
 Djevojčica:
 Kor: LJUBO MATELJAN, DAMIR POLJIČAK, DEA MLADINIĆ, IVANA ŽUPA, PETRA
        ROSANDIĆ,
 BRANKA RUNTIĆ, INJA RADMAN, ANA KRSTULOVIĆ, DAMIR KLEMENIĆ
 
 | 
    
      | ANTIGONA,
        KRALJICA U TEBI
          djelo je jednog od ponajboljih 
        književnika u povijesti splitske kulture, čija postmoderna
        tragedija s elementima groteske na originalan i pjesnički uzbudljiv način
        otvara vječna pitanja obmane vlasti i tragike žrtve kroz ljubav i
        ljudsko dostojanstvo. Prizivajući u sjećanje (stvarno ili imaginarno) Antigonu
        prvog Splitskog ljeta nastojimo
        povući nit dugu pedeset godina i udahnuti novi život djelu našeg
        velikog pjesnika, Tonča Petrasova Marovića."BITI ILI VLADATI" ILI "ŠTO BI SE BILO
        DOGODILO..."  "Dok Edip djeluje iz starosti svog
        kompleksa, Antigoni je sudbina pomlađivati se - ona je osuđena na
        mladost. zar je stoga neobično što petrasov Marović, na tragu
        Sofoklove samovolje, ostavlja Antigonu na životu? Štoviše, nadživjevši
        ostale nosioce vlasti u Tebi, ona zamjenjuje Kreonta te postaje
        tebanskom kraljicom. Marović tako istražuje preostalu mogućnost: što
        bi se bilo dogodilo da je Kreont Antigoni oprostio njezin prijestup i
        spriječio je ujedno da svoj čin ponovi..." Zvonimir Mrkonjić,
        prolog 48/49, 1981.
 TONČI PETRASOV MAROVIĆ (Mravinci, Split, 1934 - Split, 1991) Završio
        je klasičnu gimnaziju i Pedagošku akademiju u Slitu, a radio je kao
        urednik u RTV centru Split. Pisao je poeziju, kratke priče, drame,
        kritike, te bio urednikom u splitskom Logosu i u Mogućnostima.
        Pripadnik je poskrugovaškog razdoblja, premda je i takva odrednica tek
        temporalna. Naime, Petrasov Marović do te je mjere samosvojan i kao
        pjesnik i kao prozaik da bi svako stilsko-poetičko klasificiranje bilo
        nezahvalno i obuhvaćalo bi tek djelić njegovih poetskih traganja. Iza
        sebe je ostavio brojne radove, od kojih značajan dio razasut po časopisima.
        Značajnija djela: Asfaltirano nebo (tri poeme), Split, 1958; Knjiga vode (pjesme i
        poeme) Split, 1962; Riječ u zemlji (poema), Split, 1963; Putanje
        (poema), 1967; Ciklus o cilju (pjesme), Split, 1968; Ljudski
        kusur (roman), 1969; Premještanja (pjesme i poeme), Zagreb,
        1972; Ča triba govorit (pjesme za djecu), 1975; Hembra (poema),
        1976; Eros i Anter (pjesničko-grafička mapa u suradnji s M.
        Trebotićem), 1976; Demokritov kruh (kratke priče), 1978; Suprotiva
        (izabrane pjesme i poeme), Zagreb, 1981; Lastavica od 1000 ljeta,
        Zagreb, 1982; Osamnica, Zagreb, 1984; Temistokle, Split, 1984;
        Isolamento, Modena 1986, Moći ne govoriti, Zagreb 1988. Odabrana djela
        izišla su mu u Splitu 1992.Drama Zimski prostor emitirana mu je na Radio-Zagrebu i
        Radio-Ljubljani, a zatim scenski izvedena u podrumima Dioklecijanove
        palače, u sklopu Splitskog ljeta 1975. godine.
        Apokrifna tragedija u šest
        slika s međuigrom i epilogom Antigona, kraljica u Tebi praizvedena
        je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu, 19. siječnja 1981, zatim
        prikazana na Sterijinom pozorju u Novom Sadu, 6. lipnja 1981. te je
        napokon snimka predstave emitirana na Televiziji Zagreb, 23. prosinca
        1981. godine.
 MATKO RAGUŽ filmski je i kazališni glumac, redatelj te osnivač
        i umjetnički voditelj Teatra Exit. Za Exit, osnovan 1994. Raguž će reći:
        "Željeli bismo da riječ u našim
        predstavama izgleda kao vrh ledenog brijega. Da bi se taj mali dio
        vidio, treba na pokusima stvarati i istraživati onaj veliki, puno veći
        dio koji se ne vidi. Glumački i redateljski posao za mene je
        dugotrajano pipkanje i traženje, a na kraju odabir po mjeri vlastitog
        ukusa. Za Teatar Exit osnovno izražajno sredstvo je glumac, koji i jest
        temelj svakog pravog kazališta."
        A ono što Raguž kaže za Exit u najvećoj mjeri vrijedi i za Raguža
        osobno. Stoga kad on ne bi bio uvjeren da Petrasovu Antigonu redateljski
        može iznijeti na način da "riječi budu samo vrh ledenog
        brijega", Raguž je se sigurno nikad ne bi ni poduhvaćao.
 |