O FESTIVALU

PROGRAM  

NAGRADE

NOVOSTI 

ULAZNICE

SPONZORI

ABOUT FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

NEWS 

TICKETS

SPONSORS


14. VII - 14. VIII 2004.

Tonči Petrasov Marović

ANTIGONA, KRALJICA U TEBI / ANTIGONE, QUEEN IN THEBES

Dioklecijanovi podrumi / Diocletian's Basement Halls : 23. 25, 26, 27. i 28. VII 2004

Director / Redatelj : MATKO RAGUŽ
Glazba : TAMARA OBROVAC
Scenski pokret : JASNA FRANKIĆ BRKLJAČIĆ i DAMIR KLEMENIĆ
Scenografija : OZREN BAKOTIĆ
Kostimografija : DORIS KRISTIĆ, ELVIRA ULIP
Svjetlo: ZORAN MIHANOVIĆ
Asistent redatelja : SANJA PRNJAK


Uloge / Cast
ANTIGONA, kraljica u Tebi, kći Edipova: ZOJA ODAK
IZMENA, sestra njezina: ASJA JOVANOVIĆ
MLADA ANTIGONA, kći Izmenina: JADRANKA ĐOKIĆ
MANTA, proročiva, kći Tirezijina: BRUNA BEBIĆ TUDOR
MELANIPA, dvorska: ANDRIJANA VICKOVIĆ
Zapovjednik straže: NIKOLA IVOŠEVIĆ
Šef polisije: MILAN PLEŠTINA
Prvi stražar: ILIJA ZOVKO
Drugi stražar: JOSIP ZOVKO
Treći stražar: MILIVOJ BEADER
Četvrti stražar: MARIN TUDOR
Djevojčica:
Kor: LJUBO MATELJAN, DAMIR POLJIČAK, DEA MLADINIĆ, IVANA ŽUPA, PETRA ROSANDIĆ, 
BRANKA RUNTIĆ, INJA RADMAN, ANA KRSTULOVIĆ, DAMIR KLEMENIĆ

ANTIGONA, KRALJICA U TEBI djelo je jednog od ponajboljih  književnika u povijesti splitske kulture, čija postmoderna tragedija s elementima groteske na originalan i pjesnički uzbudljiv način otvara vječna pitanja obmane vlasti i tragike žrtve kroz ljubav i ljudsko dostojanstvo. Prizivajući u sjećanje (stvarno ili imaginarno) Antigonu prvog Splitskog ljeta nastojimo povući nit dugu pedeset godina i udahnuti novi život djelu našeg velikog pjesnika, Tonča Petrasova Marovića.
"BITI ILI VLADATI" ILI "ŠTO BI SE BILO DOGODILO..."  "Dok Edip djeluje iz starosti svog kompleksa, Antigoni je sudbina pomlađivati se - ona je osuđena na mladost. zar je stoga neobično što petrasov Marović, na tragu Sofoklove samovolje, ostavlja Antigonu na životu? Štoviše, nadživjevši ostale nosioce vlasti u Tebi, ona zamjenjuje Kreonta te postaje tebanskom kraljicom. Marović tako istražuje preostalu mogućnost: što bi se bilo dogodilo da je Kreont Antigoni oprostio njezin prijestup i spriječio je ujedno da svoj čin ponovi..." Zvonimir Mrkonjić, prolog 48/49, 1981.
TONČI PETRASOV MAROVIĆ (Mravinci, Split, 1934 - Split, 1991) Završio je klasičnu gimnaziju i Pedagošku akademiju u Slitu, a radio je kao urednik u RTV centru Split. Pisao je poeziju, kratke priče, drame, kritike, te bio urednikom u splitskom Logosu i u Mogućnostima. Pripadnik je poskrugovaškog razdoblja, premda je i takva odrednica tek temporalna. Naime, Petrasov Marović do te je mjere samosvojan i kao pjesnik i kao prozaik da bi svako stilsko-poetičko klasificiranje bilo nezahvalno i obuhvaćalo bi tek djelić njegovih poetskih traganja. Iza sebe je ostavio brojne radove, od kojih značajan dio razasut po časopisima. Značajnija djela: Asfaltirano nebo (tri poeme), Split, 1958; Knjiga vode (pjesme i poeme) Split, 1962; Riječ u zemlji (poema), Split, 1963; Puta­nje (poema), 1967; Ciklus o cilju (pjesme), Split, 1968; Ljudski kusur (roman), 1969; Premještanja (pjesme i poeme), Zagreb, 1972; Ča triba govorit (pjesme za djecu), 1975; Hembra (poema), 1976; Eros i Anter (pjesničko-grafička mapa u suradnji s M. Trebotićem), 1976; Demokritov kruh (kratke priče), 1978; Suprotiva (iza­brane pjesme i poeme), Zagreb, 1981; Lastavica od 1000 ljeta, Zagreb, 1982; Osamnica, Zagreb, 1984; Temistokle, Split, 1984; Isolamento, Modena 1986, Moći ne govoriti, Zagreb 1988. Odabrana djela izišla su mu u Splitu 1992.Drama Zimski prostor emitirana mu je na Radio-Zagrebu i Radio-Ljubljani, a zatim scenski izvedena u podrumima Dioklecijanove palače, u sklopu Split­skog ljeta 1975. godine. Apokrifna tragedija u šest slika s međuigrom i epilogom Antigona, kraljica u Tebi praizvedena je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu, 19. siječnja 1981, zatim prikazana na Sterijinom pozorju u Novom Sadu, 6. lipnja 1981. te je napokon snimka predstave emitirana na Televiziji Zagreb, 23. prosinca 1981. godine.
MATKO RAGUŽ filmski je i kazališni glumac, redatelj te osnivač i umjetnički voditelj Teatra Exit. Za Exit, osnovan 1994. Raguž će reći: "Željeli bismo da riječ u našim predstavama izgleda kao vrh ledenog brijega. Da bi se taj mali dio vidio, treba na pokusima stvarati i istraživati onaj veliki, puno veći dio koji se ne vidi. Glumački i redateljski posao za mene je dugotrajano pipkanje i traženje, a na kraju odabir po mjeri vlastitog ukusa. Za Teatar Exit osnovno izražajno sredstvo je glumac, koji i jest temelj svakog pravog kazališta."
A ono što Raguž kaže za Exit u najvećoj mjeri vrijedi i za Raguža osobno. Stoga kad on ne bi bio uvjeren da Petrasovu Antigonu redateljski može iznijeti na način da "riječi budu samo vrh ledenog brijega", Raguž je se sigurno nikad ne bi ni poduhvaćao.