
        14. VII - 14. VIII 2004.
| 
         HRVATSKI
        BAROKNI ANSAMBL / CROATIAN BAROQUE ENSEMBLE  | 
    
| 
         Samostan sv. Ante / St. Ante Monastery : 01. VIII 2004 
 Dirigent
        / Conductor: SAŠA BRITVIĆ Solisti
        / Soloists Koncertni majstor: Laura Vadjon, violina / Continuo: Krešimir Lazar, violončelo; Pavao Mašić, čembalo JEAN
        GILLES (1668 - 1705) MICHEL
        CORRETTE (1707 - 1795)  | 
    
| 
         HRVATSKI BAROKNI
        ANSAMBL   vokalno-instrumentalni je sastav specijaliziran za izvođenje glazbe baroknog
        razdoblja kao i bliskih epoha. Godine 1999. ansambl su utemeljili
        ugledni glazbenici i pedagozi Mario Penzar i Saša Britvić te privukli
        brojne mahom mlađe kolege instrumentaliste i pjevače već afirmirane u
        izvođenju barokne glazbe. Među njima su vokalni umjetnici Lidija
        Horvat Dunjko, Tamara Felbinger, Renata Pokupić, Sanja Madunić, Ivana
        Kladarin i dr., te instrumentalisti Laura Vadjon, Krešimir Lazar, Dani
        Bošnjak, Branko Mihanović, Renata Penezić, Milan Čunko... Ansambl
        je gostovao na mnogim festivalima kao što su Festival duhovne glazbe
        srednjoeuropskih zemalja u Rimu, Varaždinske barokne večeri, Zagrebačke
        ljetne večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu... Kritika
        i publika prihvatili s u novoosnovani ansambl kao veliko osvježenje ali
        i kao kulturološki odgovor na potrebu sredine za širenjem koncertnog
        repertoara temeljenog na autentičnim interpretacijama. Programske
        osobitosti ovog ansambla su povijesno-tematske cjeline poput naslova U
        sporednice: "Njemački i hrvatski barok", "Francuski i
        engleski barok"; "Hebrejska barokna glazba"
        "Povijest trio sonate", "Requiem u francuskom
        baroku" i dr. U
        programima Hrvatskog baroknog ansambla redovito su zastupljeni i
        hrvatski barokni autori, odnosno oni koji su djelovali na ovom području
        (F. Sponga-Usper, G. Usper, T. Cecchini, V. Jelić, I. Lukačić i dr.).
        Ansambl je osim u Hrvatskoj uspješno gostovao u Italiji, Mađarskoj i
        Španjolskoj te ostvario prvi CD na kojem Laura Vadjon i Mario Penzar
        izvode hrvatske i talijanske barokne sonate. Iz kritika: Znali
        smo da Hrvatski barokni ansambl osnovan prošle godine okuplja izvrsne
        glazbenike izrazito sposobne za oduševljavanje sebe i svoje publike
        onim što rade. No ono što se u nedjelju od njih čulo na prvom
        koncertu njihove nove sezone u Hrvatskom glazbenom zavodu bilo je iznenađenje.
        I više od toga: prava senzacija! Na
        kraju koncertne sezone slobodno možemo reći da je "Hrvatski
        barokni ansambl" najveći ovogodišnji domaći glazbeni doseg.
        Osnivači Mario Penzar i Saša Britvić stvorili su ansambl koji se
        razvio u suvereno izvođačko tijelo sastavljeno uglavnom od mladih
        pjevača i svirača. ...
        Hrvatski barokni ansambl počeo je svoj ciklus koncerata s djelima
        Telemanna, Bacha i Händela i vrsnim je sviranjem svakako mogao oduševiti
        svoju sve brojniju publiku... iskreno je predstavio sve svoje odlične
        svirače i soliste  KOMORNI ZBOR IVAN FILIPOVIĆ osnovan je 1998. godine. Jedan je od najuspješnijih a cappella amaterskih ansambala u Hrvatskoj. Visoka vokalno-tehnička i estetska razina interpretacije odlike su Zbora od njegova začetka. Značajna postignuća na domaćim i međunarodnim natjecanjima pjevačkih zborova, te niz pohvalnih ocjena glazbenih kritičara i pedagoga, jasna su potvrda umjetničke kvalitete Zbora. Rad Zbora obilježen je brojnim cjelovečernjim koncertima (Đakovo, Osijek, Poreč, Pula, Požega, Slavonski Brod, Šibenik, Vinkovci, Varaždin, Zadar, Zagreb), a svakako je potrebno istaknuti i uspješnu suradnju s Hrvatskim baroknim ansamblom (Antonio Vivaldi "Gloria", André Campra "Requiem", Jean Gilles "Requiem"), te s uglednim solistima (Mitchell Sandler, Werner Ehrhardt, Mimi Mitchell). 2003. godine Zbor je objavio CD naslovljen "a cappella". Glazbeni materijal na ovoj kompaktnoj ploči živa je ilustracija zvukovnog i repertoarnog identiteta Zbora - izvedbe skladbi starih majstora i suvremenih skladatelja objedinjene toplinom komornog zvuka. GORAN JERKOVIĆ, profesor glazbene kulture, osnivač je i umjetnički voditelj Zbora. Rođen je 1968. godine u Slavonskom Brodu. U dodiru je s vokalnom glazbom od najmlađih dana. Diplomirao je 1993. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a usavršavao se na Ljetnoj akademiji za zborsko dirigiranje u Wernigerodeu (Njemačka) kod Prof. Dr. Jerrya Jordana (USA) i Gábora Hollerunga (Mađarska). JEAN
        GILLES Few
        works written during France's "grand Siècle" were as
        celebrated in the 18th century as Gilles' Messe des Morts. Not
        only was it performed around fifteen times during the famous Concerts
        Spirituels in Paris, but it was also sung at the memorial services for
        Rameau, King Stanislas of Poland and Louis XV shortly after their
        deaths. And in 1752, in his "Letters on the famous men of the reign
        of Louis XV", Pierre-Louis d'Aquin wrote that if Gilles "had
        not died in his prime [he was 37] (...) perhaps he would have taken the
        place of the famous Lalande." A glorious, if posthumous reputation
        for a composer who only ever worked in the south of France. Born in 1668
        in Tarascon, Gilles began his career at the cathedral of Saint-Sauveur
        in Aix-en-Provence, before going on to work at Agde, Avignon and
        Toulouse, where in 1697 he became master of music at the cathedral of
        Saint-Étienne. Here he wrote is Messe des Morts, shortly before
        1700. The Messe
        des morts by Jean Gilles gained widespread admiration in
        18th-century France for its lively character. The vocal soloists and
        orchestra predominate, often with dance-like music, while the chorus
        contributes climactic endings to each main section in a largely
        homophonic style. At Rameau's funeral on 27 September 1764 the requiem
        is said to have been ‘interlarded with passages from Castor and Pollux
        and other operas’ by the deceased composer; and at the Concert
        Spirituel towards the end of the century to have been embellished by
        ‘a carillon added at the end … by Michel Corrette’. U OTKRIVENU LIJESU Jeste li se ikad vozili ulicama
        rodnoga grada u otkrivenu lijesu? Ukoliko niste jedan od glavnih
        protagonista ovovjekovnih serijala o Jamesu Bondu, vjerujem da niste. A
        upravo to bijaše privilegija koju si je u francuskoj Provansi
        "zlatnoga doba" mogao priuštiti svaki imućniji građanin.
        Pokojnik je tako, uz svečane zvuke udaraljki, bivao ceremonijalno
        pronesen kroz voljene ulice zemaljskog obitavališta. Saša Britvić  |