O FESTIVALU

PROGRAM  

NAGRADE

NOVOSTI 

ULAZNICE

SPONZORI

ABOUT FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

NEWS 

TICKETS

SPONSORS


14. VII - 14. VIII 2004.

HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE "IVANA PL. ZAJCA" RIJEKA

Carlo Goldoni : OŠTARICA / LA LOCANDIERA / MIRANDOLINA

Carrarina poljana / Carrara Sguare : 17. VII 2004
Praizvedba: 07. V 2000

Predstava s jednom stankom traje oko dva sata.

Prema prijevodu Morane Čale adaptacija teksta Lada Kaštelan
Jezični savjetnici: Iva Lukežić i Saša Buneta (ca i ča) / Tonko Lonza, Miše Martinović i Matko Sršen (dubrovački)
Damir Lončar (slavonski) / Margherita Gilić i
Galliano Pahor (fijumanski)

Redatelj MARIN CARIĆ
Skladatelj ARSEN DEDIĆ
Scenograf ŽELJKO ZORICA
Kostimografkinja MIRJANA ZAGOREC
Koreografkinja EDITA PUSTIŠEK


Uloge / Cast
Kapetan Lujo Bona DAVOR JUREŠKO
Paron Frane Depikoložvane GALLIANO PAHOR
Gospodin Antun Svinjarević ZDENKO BOTIĆ*
Mira, oštarica OLIVERA BALJAK
Ortensia ZRINKA KOLAK FABIJAN
Dejanira ANDREA BLAGOJEVIĆ MANGANO
Franić NENAD VUKELIĆ
Manjak DENIS BRIŽIĆ

Korepetitorica NINA HALLER / Inspicijentica IVANKA LIČANIN / Šaptačica JOLANDA PAHOR
*Zdenko Botić je za ulogu Antuna Svinjarevića dobio Nagradu Fabijan Šovagović
za najbolje glumačko ostvarenje na Festivalu glumca 2001. godine.

PUT KA SRCU OŠTARICE Venecijanski dramatičar i kazališni reformator Carlo Goldoni (1707.-1793.) napisao je preko 250 komedija među kojima po kvaliteti i izvođenosti zasebno mjesto pripada upravo Krčmarici Mirandolini (1753.).
Goldoni je, poput Shakespearea i Molierea, dramatičar koji je cijeli svoj život posvetio kazalištu, pa stoga i ne čudi činjenica što je ovaj odista vrsni teatarski znalac već stoljećima jedan od najizvođenijih europskih komediografa. No, tajna je vječne mladosti njegova kazališnog opusa u nepresušnom vrelu radosti, radosti življenja  koje zrači trajno iz njegova djela u kojem sve vrvi od živosti ulice i istinske vizije života. Njegove komedije, iako nose pečat osamnaestog stoljeća i fizionomije ondašnje Venecije, u svojoj biti pripadaju svim vremenima i svim zemljama. Tako se i komedija u kojoj se ljubi i traži put ka srcu krčmarice Mirandoline, uloge koja je svojedobno Eleonori Duse ponudila priliku za uspješan prodor u svijet teatra, pokazuje u potpuno drugome svjetlu ukoliko se događa među generacijski nešto starijim izabranicima. Uz prpošnu krčmaricu koja se i sama ne nalazi baš u nasvježijim godinama života, sve osobe i situacije postaju tako još komičnije, nudeći neočekivani rasplet.

MIRANDOLINA: A FERTILITY OF INVENTION Goldoni is considered by the Italians as the author who carried dramatic art in Italy to its highest point of perfection, and he possessed no common powers. He had a fertility of invention which readily supplied him with new subjects for his comic muse, and such facility of composition that he infrequently produced a comedy of five acts in verse within less than as many days, a rapidity which prevented him from bestowing sufficient pains upon the correctness of his work. His dialogue was extremely animated, earnest and full of meaning; and with a very exact knowledge of the national manners he combined the rare faculty of giving a lively picture of them on the stage.
By the middle of the eighteenth century none but literary enemies contested Goldoni's title as the Italian Molière, and this has been confirmed by the suffrage of posterity. Un Curioso Accidente, Il Vero Amico, La Bottega del Caffe, La Locandiera and many other comedies that might be named, while depicting manners of a past age, retain all their freshness in our own.

Iz kritike:
ELEGIČAN DAH "AMARCORDA"
"Carić je Mirandolininu "oštariju" situirao u kozmopolitsku Rijeku na prijelazu stoljeća: njezini su gosti ujedno i udvarači neudane gazdarice. (...) Dubrovčanin, kapetan Lujo, ženomrzac je; Istrijan, iz Ičića, paron Frane Depikoložvane, škrt je, sitničav i prilično ohol; Slavonac Antun Svinjarević velikodušan je i rastrošan, ali zato frivolan i lakouman - takva "ponuda" nagnat će Mirandolinu da se odluči za "domaćega" Franića, koji je vrijedan i pošten, iako ljubomoran. Karusel likova upotpunjuju dvije "lake žene", kabaretske umjetnice u prolazu, Fijumanke po podrijetlu...
Goldonijeva "Oštarica" suptilna je, u svim tonovima stišana i fino izbrušena predstava, bliža tradicionalnomu nego naglašeno modernom shvaćanju teatra. Oslanja se na odličan glumački ansambl i u njoj se osjeća dovitljiva i promišljena ruka redatelja koji u svakome trenutku zna što hoće." Boris B. Hrovat, Vjesnik, 11. 05. 2000.