O FESTIVALU

PROGRAM  

NAGRADE

NOVOSTI 

ULAZNICE

SPONZORI

ABOUT FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

NEWS 

TICKETS

SPONSORS

49SPLITSKOLJETO
14. srpnja - 14. kolovoza 2003.

NOVOSTI NOVOSTI NOVOSTI NOVOSTI NOVOSTI NOVOSTI NOVOSTI

Nije gotovo kad je gotovo, nego kad Nikica Lesić kaže da je gotovo...

Kao što su ovogodišnje Dubrovačke ljetne igre započele dobrih desetak dana prije samog otvaranja "Hamletom" Petera Brooka, možda bi se tako moglo i za Splitsko ljeto reći da će svoje pravo okončanje imati tjedan dana poslije samog svečanog zatvaranja u Tugarima! Time, naravno, ne pretendiramo da koncert Nikice Lesića koji je trebao biti 17. srpnja na Peristilu unutar festivalskog programa, a realizirat će se tek 21. kolovoza na Marjanu kod crkve sv. Nikole, proglasimo festivalskim programom.

No, svejedno vesli činjenica da je Nikica Lesić ipak uspio pronaći načina da svoj američki koncert iz Carnegie Halla predstavi i hrvatskoj odnosno splitskoj publici, a još više njegova borba da Split dobije još jedan glasovir koji bi bio namijenjen za nastupe u otvorenim prostorima grada. Možda to bude upravo ovakav jedan tvrtke Fazioli kojega znakovito nazvaše Marco Polo...

Fazioli u Splitu !? 

Dramska "Judita" Ratku Glavini, a "Peristil" "Debelim muškarcima u suknjicama" i plesnom triptihu HNK Split

Proglašavanje nagrađenih na zatvaranju 49. splitskog ljeta ove je godine bilo skromnije za nedodijeljenu "Juditu" u glazbenoj kategoriji, ali to ni najmanje nije umanjilo veselje ostalih dobitnika. Ratko Glavina nagrađen je dramskom "Juditom" za glavnu ulogu u Machiavellijevoj Mandragoli redatelja K. Dolenčića, jer je tako jednoglasno odlučio žiri Slobodne Dalmacije u sastavu A. Kudrjavcev, J. Fiamengo i J. Boko, a "Peristil" Jutarnjeg lista (o kojemu su odlučivali Alin Antunović, Valentino Bilić Prcić, Alma Karmelić, Andrea Majica i Tanja Jakovčev) zaslužile su: predstava Same M. Strelca i SNG-a Maribor Debeluhi v krilcih i premijerni baletni triptih HNK Split - Bogovi nisu ljuti / Leptiri / Daj daj kojega su koreografirali Staša Zurovac i Rami Be'er i u kojemu je žiri posebno istaknuo ne samo plesački nego i ravnateljski upliv Almire Osmanović na domete koje je postigao splitski balet.

R. Glavina - dobitnik dramske Judite

Glazbenu tišinu nije razbio Nikica Lesić, ali su je zato razbili Stefan Milenkovich i Tomislav Mužek

Po onoj da "čaša meda ište čašu žuči, smiješane najlakše se piju" Festival je otrpio činjenicu da Nikica Lesić ne želi nastupiti na starom glasoviru na kojemu su svirali Maksim Mrvica, Matija Dedić, Lidia Caenazzo... i da se koncert "Razbijena tišina" najavljen za 27. srpnja neće održati. I tako, dok se koncertno razbijanje peristilske tišine odvijalo s promjenjivim uspjehom - naime Zlatko je Gall uglavnom kudio Matiju Dedića i njegov trio, a Tatjana Alajbeg uglavnom hvalila Stefana Milenkovicha i njegovu majku - uprava HNK Split na čelu s intendantom Milanom Štrljićem očito je pažljivo pripremala tempiranje vijesti o svojoj novoj opernoj akviziciji i lansirala je uoči njegova peristilskog izvođenja Napoletanskih kancona. Naredne dvije godine Tomislav Mužek bit će novi tenor HNK Split, što je vijest kakvoj se malo tko nadao, osobito kad se zna da Mužek već na jesen u Rossinijevoj operi "Mojsije i faraon" pjeva na otvaranju Scale pod vodstvom Ricarda Mutija...

Hrvatski Pavarotti
u Splitu

Georgij Paro: "Hoću da publika čuje pjevače, vidi Peristil, opušteno prati radnju i uživa u Verdijevoj glazbi!"

"Redatelj koji se poduhvati Nabucca na Peristilu, nužno se nalazi u klopci: s jedne strane treba zadovoljiti očekivanja koja su rezultat tradicije, a istovremeno mora, pogotovo danas, pod svaku cijenu iznaći nešto novo, "još neviđeno", jer se u protivnom može postaviti pitanje čemu uopće nova predstava kad bi bila dovoljna i obnova stare. Konačnu odluku donio sam tek kad sam na glas izgovorio rečenicu koja je u cijelosti odredila moj odnos prema  predstavi: hoću da publika čuje pjevače i vidi Peristil te da opušteno prati radnju i uživa u Verdijevoj glazbi. Htijući biti što vjerniji partituri, odlučio sam se za scenski minimalizam odričući se svega suvišnoga, što ionako u pravilu spada u redateljsku taštinu, scenografsku megalomaniju i kostimografska vrludanja."

G. Paro u traženju odgovora čemu uopće novi Nabucco

Premijere Euripidove ALKESTIDE i Machiavellijeve MANDRAGOLE kao zanimljivi programski iskoraci

Jedni će reći "zar samo dvije dramske premijere", a drugi će reći "ali zato kakve"! Treći će skrenuti pažnju na brojna i žanrovski raznovrsna dramska gostovanja, a četvrti podsjetiti na prilagodbe sezonskih naslova ljetnim prostorima. No, sigurno važnija od samih brojki, činjenica je  da su i Alkestida i Mandragola okupile tako jake autorske i glumačke timove, te se s pravom očekuju programski hitovi. U Splitu Mandragole nije bilo još od Tomislava Tanhofera 1964, a poznato je odavno da meštar svih kazališnih žanrova Krešimir Dolenčić najviše voli komediju...

A što se repertoarno posve zaboravljene Alkestide tiče (HNK Zagreb, 1909!), treba reći da već sada kruže priče o sjajnom prijevodu i lokalizaciji Lade Kaštelan, kojima će Zlatko Sviben zacijelo razigrati cijeli ansambl: Zoja Odak, Ante Čedo Martinić, Edita Majić, Mustafa Nadarević, Milan Pleština, Mirko Kraljev, Trpimir Jurkić...

Zoja Odak u ulozi Alkestide

Široka plesna lepeza Splitskog ljeta: E. CLUG, A. TRESSOR, R. BE'ER, S. ZUROVAC, R. PAVLIĆ...

Ostanu li svi njegovi elementi do kraja na broju, pokazat će se da tako bogat plesni i baletni program nije davno viđen na Splitskom ljetu. Na dvije uporišne točke: Tvrđavi Gripe i Trgu braće Radić - bit će prikazano čak pet plesnih programa. Na Gripama će Balet SNG-a Maribor izvesti LACRIMAS, autorski projekt Edwarda Cluga, a Gripe će biti i novom pozornicom uspješne ovogodišnje premijere A. Tressora ISPOD SUNCA ZLATNOGA. Na Trgu braće Radić osim završne produkcije internacionalne Plesne radionice, Studio Liberdance pod vodstvom koreografsko redateljskog dvojca Rajko Pavlić - I. Leo Lemo davat će plesni performance pod nazivom GIVE ME A BREAK, a već sad se kao prava plesna poslastica može najaviti baletni triptih što ga za početak kolovoza zajedno s Rami Be'erom (Izrael) priprema  Staša Zurovac - zagrebački koreograf i plesač koji je prošle godine u Splitu zasluženo pobrao najveće ovacije.

Staša Zurovac

Nakon dvije godine ponovo pijanistički recital Nikice Lesića na Splitskom ljetu: RAZBIJENA TIŠINA

Među najprestižnijim pijanističkim imenima odnedavno se nalazi i Nikica Lesić. Nakon njegova nastupa u Carnegie Hallu 03. 05. 2003. kad je svirao Rachmaninoffa, Bodegrajaca, Babadjanyana, Taktakishvilija i Khachaturiana, ništa više nije isto kao prije. No, Split i Splitsko ljeto znali su Lesićevu kvalitetu prepoznati i prije Carnegie Halla. Sjetimo se da je već osvojio glazbenu nagradu Peristil za svoj recital u Vestibulu 2001. godine. Ove godine, s nestrpljenjem i velikim interesom publike očekuje se njegov novi recital, planiran za 27. srpnja 2003. kad će splitski poklonik Liszt-Ziloti škole sviranja svakako ponovo pokazati zašto pripada krugu najzanimljivijih mladih pijanista. Na koncertu Broken Silece / Razbijena tišina, Lesić će splitskoj publici svirati isti program kojim je oduševio i u Carnegie Hallu.

Nikica Lesić

Laura Niculescu kao Aida; Mauro Augustini kao Amonasro; Davide Damiani kao Nabucco...

U pet opernih izvedbi Aide i Nabucca na Peristilu, osim solističkih imena koja smo već uživali slušati poput Zlatomire Nikolove, Ivice Čikeša, Nelli Manuilenko, Adele Golac Rilović... pojavit će se i brojni novi pjevači. Među njima vrijedi istaknuti Lauru Niculescu (talijansku pjevačicu rumunjskog porijekla) koja će nakon nedavnih uspješnih realizacija Tosce u Italiji i na Floridi, te Amelije (Krabuljni ples) u Ottawi, pred splitskom publikom pjevati Aidu uz Janeza Lotriča kao Radamesa. Amonasra će pjevati Mauro Augustini, talijanski bariton koji je ostvario zapaženu karijeru diljem svijeta upravo u ulogama verdijanskog repertoara. U Nabuccu, uz već poznatog slovenskog tenora Branka Robinšaka u ulozi Ismaela, kao Nabucco pojavit će se Davide Damiani, talijanski bariton koji je na svjetskim pozornicama poznat ne samo kao vrstan pjevač u pratnji slavnih dirigentskih imena, nego je Damiani također vlastitu karijeru započeo upravo kao dirigent.

Mauro Augustini kao Amonasro u Aidi

Carmina burana i Vjekoslav Šutej ne dolaze na Splitsko ljeto, a Alkestida ne može u Villa Dalmaciju...

Manjak novca koji još od početnih konstruiraja programa prati 49. splitsko ljeto, prisilio je organizatore da odustanu od koncertne realizacije jednočinke Carmina burana pod ravnanjem mo Šuteja i u suradnji s Dubrovačkim ljetnim igrama. Najvjerojatnije su slični razlozi 49. splitsko ljeto učinili kraćim i za talijansko gostovanje Čehovljeva Galeba u Nekrošiusovoj režiji.  Što je pak točno natjeralo Poglavarstvo grada Splita da planiranu dramsku premijeru Alkestide u zadnji čas ukloni iz Ville Dalmacija, nije ostalo najjasnije, premda su i tamo najviše spominjani financijski razlozi. Unatoč tome, Festival najavljuje bogat i raznovrstan program s mnoštvom vrlo jakih gostovanja među koja svakako treba ubrojiti i koreografsko pojavljivanje umjetničkog voditelja Kibutz Contemporary Dance Company Rami Be'era.

Rami Beer: LEPTIRI

Boris Ljubičić i Splitsko ljeto u suradnji -  suradnji "temeljnoj za Split i Splitsko ljeto"

Design Splitskog ljeta u njegovom četrdeset i devetom pojavljivanju povjeren je imenu renomiranom poput samoga Festivala - Borisu Ljubičiću. Svoja vizualna rješenja Ljubičić je na način već karakterističan za njegovu izravnost i otvorenost, komentirao već u samoj ponudi: "Slobodan sam primijetiti da su se ranija rješenja bavila sama sobom, a festival je imao samo ispisan naziv u neutralnoj ili trenutno inspirirajućoj tipografiji, i to bi bilo SVE! (...) Možda vam se ovaj prijedlog nakon "pomidora" (rajčica), učini klasičnim, konvencionalnim ili jednostavno "viđenim", ja ga kao autor držim temeljnim za Split i Splitsko ljeto."