53. SPLITSKO LJETO

PROGRAM

NAGRADE

ULAZNICE

SPONZORI

53RD SPLIT SUMMER FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

TICKETS

SPONSORS

 

 

Sergej Prokofjev
ROMEO I JULIJA
Balet Yourija Vamosa prema Williamu Shakespeareu



Premijera 53. Splitsko ljeto, Peristil 31. srpnja. 2007. u 21h
Reprizna izvedba 1. kolovoza 2007.


 

Glazba:

Sergej Prokofjev

Koreograf i redatelj:

Youri György Vámos

Scenografkinja:

Dinka Jeričević

Kostimografkinja:

Sonja Obradović

Oblikovatelj svjetla:

Klaus Gärditz

Asistenti koreografa: 

Joyce Cuoco, Uwe Schröter

Baletni majstori: 

Albina Rahmatullina, Vlodimir Šuvalov, Almira Osmanović

Glazbena voditeljica i inspicijentica:

Irina Nikolenko



 

Lica:

Romeo:

Azamat Nabiullin

Julija:

Monica Dinoni

Mercuzio:

Ajdar Valejev

Benvolio:

Artjom Žusov

Tibaldo:

Lev Šapošnikov

Paris:

Dmitrij Rodikov

Gđa. Capuletti:

Albina Rahmatullina

Gosp. Capuletti:

Vlodimir Šuvalov

Gosp. Montecchi:

Mircea Hurdubae

Fratar Lorenzo:

Ivica Medić

Tibaldovi tjelohranitelji:

Remus Dimache, Romulus Dimache

Julijine prijateljice:

Nikol Marčić, Marijana Marević Muslim, Irina  Čaban, Sonja Gaj, Jelena Zekić, Korana Bilan, Zvončica Gracin, Blanka Galić

Prosjaci:

Korana Bilan, Jelena Zekić, Zvončica Gracin, Rodika Namolosu

Ansambl:

Nonna Čičinina, Sanja Nevešćanin, Tea Jelić, Tea Brbora, Kristina Burić, Sanja Kaliterna, Svjetlana Tušek (Roza Nastoska, Jolanda Ercegović), Igor Gluškov, Nikša De Marchi, Ivica Petrić, Roberto Pereira, Barbosa Junior, Genario Milite, Mario Buličić, Igor Čupković, Svebor Zgurić, Davor Čakarić

Ministranti, djeca (djeca iz bal. studia):

Anastasia Šapošnikova, Klara Šitum,
Lea Bašić, Andriana Ćosić

Statisti:

Mihovil Lušić, Ante Bedalov, Ivan Milišić, Duje Sisarić, Marin Cecić,
Ivan Rako, Davor Lalić



Riječ koreografa
Rad na Romeu i Juliji za mene je bilo vrlo uzbudljivo razdoblje ispunjeno mnogim iznenađenjima. U početku mi se činilo da stojim pred iznimno teškim zadatkom za kazališnog stvaraoca. Jedan pisac, primjerice Thomas Mann, napiše prosječno stranicu na dan. Koreograf pak uspijeva napraviti 30 sekunda dnevno.
Ovaj put bilo je drugačije. Nakon što sam završio koncept, počeo sam raditi na pokretima. To mi je oduzelo jako malo vremena. Zašto? Zato što su, kako literarni, tako i glazbeni izvornici potpuno besprijekorni. S jedne strane, to je od ogromne pomoći, a s druge velik je i odgovoran zadatak dostojno obraditi Shakespeareova i Prokofjevljeva izvorna djela.
Iako mi je kreativni proces uzeo jako malo vremena, probe s plesačima trajale su mnogo duže. Ova drama ne traži primabalerine i prvake baleta, već glumce koji svojim tijelima mogu izraziti osjećaje i ispričati priču. Mnogo je napornog rada bilo potrebno uložiti da bi se to postiglo. Publika se ne smije diviti onom što vidi na pozornici već mora biti potpuno uvučena u ono što se na njoj zbiva. Biti istovremeno duhovit, duboko osjećajan te snažan s mačem u ruci – to su zadaci koji se ovdje postavljaju pred izvođače, a sve to nema baš puno veze s romantičarskim duhom Sylphides i vila iz Giselle.
Split je grad koji izaziva strahopoštovanje, grad pun žive povijesti. Radeći s ambicioznim i dobro vođenim splitskim baletnim ansamblom radujem se prilici da vidim svoj balet u jedinstvenom ambijentu Peristila, a kasnije i u impozantnoj zgradi Kazališta.
«Samo oni koji pokrenu srce promijenit će svijet» - to je cilj koji pokušavam postići. Svima nam želim uzbudljivo kazališno iskustvo!
Youri Vamos

Youri Vàmos pripada rijetkim europskim koreografima koji odlučno nastavljaju tradiciju cjelovečernjeg baleta. Njegova se uprizorenja odlikuju inventivnošću, duhovitošću te izrazitim smislom za dramatičnost i muzikalnost. Obično ga više privlače takozvani klasični baleti, prvenstveno zbog genijalnosti njihove glazbe, ali i zbog dramaturškog konteksta. Činjenica da prije stotinjak godina klasični balet nije mogao u potpunosti izraziti psihološke i karakterne nijanse likova, Vàmosu je dovoljna motivacija za stvaranje preinačenih verzija poznatih naslova. Uprkos tomu, uvijek ostaje vjeran klasičnom naslijeđu kao temelju svoje umjetnosti.

Njegov umjetnički credo u predstavljanju osuvremenjenih tradicionalnih tema očit je razlog njegova trajnog uspjeha u Deutsche Oper am Rhein. Ovaj veliki baletni ansambl, koji već godinama nosi prepoznatljiv Vàmosov pečat, dokazao se mnogim uspješnim gostovanjima kao i stalno rasprodanim baletnim večerima u Düsseldorfu i Duisburgu. Stoga ne iznenađuje činjenica da je Vàmos prozvan vjerojatno najboljim koreografom-pripovjedačem našega doba u nedavnom izdanju Povijest baleta 20. stoljeća.
Protekla, 2006. godina u baletnom je smislu bila obilježena Vamosovim prodorom i u Sloveniju i u Hrvatsku. Naime, balet Coppélia na Montmartru prvo je djelo Yourija Vàmosa koje je nedavno izvedeno u Baletu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu (premijera, 27. 10. 2006.) a Vamosova koreografija Romea i Julije (prema Shakespeareu i na glazbu Sergeja Prokofjeva) u Slovenskom Narodnom Gledališču u Ljubljanii (11. 02. 2006.) i obje su doživjele nepodijeljena priznanja publike i kritike, kako za koreografsku smjelost i inventivnost, tako i za kvalitet izvedbi.

YOURI VÀMOS rođen je u Budimpešti gdje je na Državnoj školi za balet završio i plesno obrazovanje. Nakon prvog solističkog angažmana u Mađarskoj državnoj operi prelazi kao prvi solist u Bayerische Staatsoper München. Gostovao je na najvećim baletnim pozornicama SAD-a, Japana, Pariza i Beča, milanskoj Scali i berlinskoj Državnoj operi.
Od 1978. posvetio se koreografiji, a prvi njegov balet bio je Paganini postavljen u Münchenu. Godine 1985. postaje ravnatelj Baleta dortmundskog kazališta. Godine 1988. prelazi u bonnsku Operu, a tri godine kasnije preuzima mjesto ravnatelja Baleta u Baselu. Od sezone 1996./97. ravnatelj je Baleta u Deutsche Oper am Rhein u Düsseldorfu.
U raznim fazama svojega umjetničkog puta, Youri Vàmos postavio je vlastite obrade klasične baletne literature, poput Labuđeg jezera, Orašara, Sna ljetne noći i Trnoružice. Osim toga, kreirao je i posve nove baletne predstave, kakva je primjerice Lucidor, prema istoimenoj noveli Huga von Hofmannstahla na glazbu Aleksandra Glazunova; Julien Sorel prema Stendhalovu romanu Crveno i crno, na glazbu Edgara Elgara; Shannon Rose na glazbu Jeana Sibeliusa te Carmina burana na glazbu Carla Orffa.
Nakon Romea i Julije Sergeja Prokofjeva i Slučaja Othello Leoša Janačeka, Vamos je u sezoni 2000./01. koreografirao cjelovečernji balet Pepeljuga na glazbu Sergeja Prokofjeva. Godine 2002. premijerno je postavio koreografiju Le sacre du printemps/ Proljetni obred Igora Stravinskog, Priču sa zapadne strane Leonarda Bernsteina, dok je 2005. praizvedeno njegovo posljednje autorsko djelo balet Erda na glazbu Péterisa Vasksa. Od 2001. godine honorarni je profesor na budimpeštanskoj Akademiji za ples.

Azamat Nabiulin, prvak Baleta HNK u Splitu rođen je 1978. u Ufi, u ruskoj saveznoj državi Baškiriji. Baletno je obrazovanje dobio u baletnoj školi Rudolfa Nurejeva u rodnom gradu. Bio je prvak baleta Akademskom kaza-lištu opere i baleta Rudolf Nurejev u Ufi, u Jakobsonovom akademskom baletnom kazalištu Koreografske Mini-jature u Sankt Petersburgu i u Tačkinovom baletnom kazalištu, također u Sankt Petersburgu. U angažmanu u splitskom Baletu je od 2005. Prvi nastup u novoj matičnoj kući dogodio se u veljači 2005. kad u premijernoj postavi Minkusovog Don Quijotea tumači ulogu Basilija. Od tada je plesao glavne uloge u Labuđem jezeru (Siegfried), Ščelkunčiku (Princ), Cipollino (Grof Višnjica), te u suvremenim baletima Daissa, istočno od raja i Mag-num. U HNK u Zagrebu gostovao je kao Princ u Orašaru. Dobitnik je nagrade Ana Roje za najbolje dostignuću u baletu u sezoni 2005/6 HNK u Splitu

Monica Dinoni rođena je 1982. u Pistoji, pokraj Firence.Baletno školovanje započela je u baletnoj školi u rod-nom gradu, te na baletnim seminarima u Firenci. Bila je višegodišnja polaznica ljetne Međunarodne baletne škole Joze Borčića, a 2004. dolazi u Split gdje pleše u Ščelkunčiku, pa potom Don Quijoteu, Labuđem jezeru, Magnumu i Cipollinu.
 

PRESS CLIPING:
MOĆNI AMBIJENT PERISTILA, Nina Šegvić, Vijenac, 27. 9. 2007.
STROJ ZA MLJEVENJE ZALJUBLJENIH, Branimir Pofuk, Jutarnji List, 02.08.2007.
APLAUZI NA OTVORENOJ SCENI, Svjetlana Hribar, Novi List, 02.08.2007.
LJUBAV U DOBA MAFIJE, Maja Đurinović, Slobodna Dalmacija, 02.08.2007.
SLIKOVITA ENERGIJA SPLITSKOG ANSAMBLA, Maja Stanetti, Večernji List, 02.08.2007.


 

FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD
(klikom na malu fotografiju, u novom prozoru otvara se fotografija pogodna za objavljivanje)