53. SPLITSKO LJETO |
ULAZNICE |
|
|||
53RD SPLIT SUMMER FESTIVAL |
AWARDS |
TICKETS |
Giuseppe Verdi
TRUBADUR
Libreto napisali Salvatore Cammarano i Leone Emanuele Bardare,
prema drami El Trovador Antonija Garciae Gutierreza (1836)
Skladana od kraja 1851. do početka 1853; za Pariz prerađena 1856.
Praizvedba: Teatro Apollo, Rim - 19. siječnja 1853.
Premijera na 53. Splitskom ljetu: Tvrđava Gripe14. srpnja 2007. u 21h
Reprizne izvedbe: 16. i 18. srpnja 2007. u 21h
Dirigent |
IVO LIPANOVIĆ |
Redatelj |
MAURIZIO DI MATTIA |
Scenograf |
MARIN GOZZE |
Kostimografkinja |
DANICA DEDIJER |
Zborovođa |
ANA ŠABAŠOV |
Oblikovatelj svjetla |
SRĐAN BARBARIĆ |
Uloge:
Grof LUNA, u službi princa od Aragona |
KIRIL MANOLOV |
LEONORA, dvorska dama |
MIHAELA KOMOČAR |
INES, njezina prijateljica |
TEREZIJA KUSANOVIĆ |
MANRICO, trubadur i časnik u službi princa od Urgela |
KAMEN ČANEV |
AZUCENA, stara Ciganka |
ZLATOMIRA NIKOLOVA |
FERRANDO, zapovjednik Luninih vojnika |
IVICA ČIKEŠ |
Ruiz, zapovjednik Manricovih vojnika |
ŠPIRO BOBAN |
Zbor i orkestar HNK u Splitu
Asistentica redatelja |
Nela Sisarić |
Asistentica kostimografkinje |
Sonja Obradović |
Koncertni majstor |
Julian Nechita |
Korepetitorice |
Vera Pavasović, Tetjana Borčagivska |
Inspicijenti |
Elza Tudor Gančević, Mark Anton Gančević |
Šaptačica |
Irina Padovan Jakšić |
Trubadur - to nezaobilazno mjesto Verdijeve romantične trilogije Nekoliko su godina odmetnici, nekonformisti i izopćenici bili omiljeni likovi Verdijevih opera. Mnoge glazbene točke duguju velik dio svoje izražajne snage stilu melodije koji je skladatelj razvijao od svojih najranijih godina, i koji u Trubaduru doživljava punu zrelost. Arije tipično počinju od tihog, čak neupečatljivog početka, i postupno se razvijaju u rastuće valove melodije, da bi doživjele vrhunac u velikim sveobuhvatnim frazama koje zahtijevaju puni raspon glasa. Ne čudi stoga davna primjedba slavnog Carusa kako je "sve što je potrebno za dobru izvedbu neke opere tek četvero najboljih pjevača na svijetu…" I doista, da Verdi iz više nego zamršenog libreta nije izvukao upravo ono do čega mu je tada bilo najviše stalo - markantno ocrtane likove i napete dramske situacije - teško da bi smo još uvijek, stoljeće i pol od njezina nastanka, govorili o njoj (uz Rigoletta i Traviatu) kao o ključnom mjestu njegove romantične trilogije. Jer, Trubadur je djelo herojske patetike i neutažive žudnje za osvetom, opera bogatog neposrednog djelovanja ritma u kojoj se očituje sva sintetička moć Verdijeve glazbe koja ostvaruje organsku povezanost i daje zajednički stilski okvir heterogenosti scenskih slika.
|
PRESS CLIPPING: |
FOTOGRAFIJE ZA DOWNLOAD |