Katarina Livljanić JUDITA
Glazbeno kazaliste
Biblijska pripovjest iz renesansne Hrvatske prema tekstu Marka Marulića
u izvedbi ansambla
Dialogos
(Francuska)
Podrumi Dioklecijanove palače, 20. srpnja 2007. u 21h
Glas, umjetničko vodstvo, izbor teksta i glazbena rekonstrukcija
Katarina Livljanić
Režija, scena, kostimi Sanda Hržić
Viela, lirica Albrecht Maurer
Flaute, dvojnice Norbert Rodenkirchen
Koncepcija i realizacija svjetla Marie Bellot
Video projekcija teksta Jean Marie Jobard
Jezični savjetnik Bratislav Lučin
Trajanje: 70 minuta bez stanke / Program s
video titlovima
Program je pripremljen u Centre Culturel de rencontre d' Ambronay, u
koprodukciji s Festivalom u Ambronayu i ARCADI. Dialogos prima
subvenciju od DRAC Ile de France - Ministarstva kulture i komunikacija.
Katarina Livljanić izvedbu temelji na tekstualnim izvorima:
Judita, Marko Marulić, (Venecija, 1501.) Srednjovjekovna hrvatska prenja: Vartal, Zagreb, Arhiv HAZU, IV a, 16.
st. Rukopis 3375, Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb
Svjetski poznati ansambl Dialogos (Francuska)
pod vodstvom nagrađivane Katarine Livljanić, izvodi program inspiriran biblijskom pričom o Juditi i
Holofernu. Priča je temeljena na stihovima Marka Marulića (16. stoljeće)
"oca hrvatske književnosti" i srednjovjekovnog hrvatskog književnog
stvaralaštva. Uz pratnju viele i lirice (starohrvatskih instrumenata),
te flaute, pjeva Katarina Livljanić, autorica samog djela. Ovo sjajno
uprizoreno djelo na pozornicu postavlja Sanda Hržić. New York Times je zapisao: "Gospođa Livljanić tako je čarobno i dirljivo
uprizorila ono što su vjerojatno slušali srednjovjekovni slušatelji." Katarina
Livljanić, pjevačica i muzikologinja, jedan je od vodećih međunarodnih specijalista za izvedbu srednjovjekovne glazbe.
Rođena je u
Zadru, a već u ranoj mladosti odlučila postati izvođač
srednjovjekovne glazbe. Diplomirala je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu,
a zatim se u Francuskoj usavršavala u pjevanju kod Guillemette Laurens i
Glenna Chambersa te u muzikologiji kod Marie Noel Colette. Vodi vokalni
sastav „Dialogos“, osobito se posvećujući srednjovjekovnim napjevima i
liturgijskom kazalištu. Za promociju hrvatske glazbe odlikovana je
ordenom Danica hrvatska s likom Marka Marulića 2002. Godine, za vrhunska
postignuća u kulturi. U Parizu je stekla i titulu doktora muzikologije.
Radi kao redovni docent srednjovjekovne glazbe na Sorbonne u Parizu gdje
je suravnateljica Master programa za izvedbenu praksu srednjovjekovne
glazbe. Kao pjevačica, nastupa na važnijim međunarodnim festivalima i s
ansamblima „Sequentia“ i „Alla Francesca“. 1997. je bila gost predavač i
vodila je vokalni ansambl na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Američkim
Državama. Na sveučilištu u Limericku u Irskoj, 1998. godine osnovala je
odjel za izvedbu gregorijanskoga korala. Brojna sveučilišta u Europi,
SAD i Kanadi redovito je pozivaju kao predavača i kao rezidentnog
umjetnika. Katarina Livljanic objavljuje članke u specijaliziranim
časopisima diljem svijeta. 2002. godine bila je gostujuća umjetnička
savjetnica na Festivalu rane glazbe u Utrechtu, Nizozemska. Zajedno sa
Benjaminom Bagbyem (Sequentia), dobitnik je „Cornille Visiting
Professorship“ na Wellesley College (SAD) za 2007. godinu. Njezin najnoviji projekt, uglazbljena
kazališna izvedba „Judite“ koja se
temelji na remek-djelu Marka Marulića, hrvatskog pjesnika iz 16.
stoljeća, premijerno je izvedena 2006. godine na Ambronay Festivalu u
Francuskoj s velikim uspjehom. Od svog osnutka 1997., DIALOGOS - vokalni ansambl kojeg je osnovala i
vodi Katarina Livljanić - razvio se u jedan od najvrsnijih ansambala
nove generacije za srednjovjekovnu glazbu. Projekti ansambla povezuju
nova muzikološka istraživanja s inovativnim interpretacijama, kazališnu
dimenziju i izraženu muzikalnost. Dialogos sačinjavaju muški i ženski
glasovi, prema specifičnostima svakoga pojedinoga projekta. Od svojih
početaka Dialogos je bio hvaljen od kritike u novinama kao sto su „Le
Monde“, „Le Figaro“, „Diapason“, „New York Times“ i nastupao je u mnogim
europskim zemljama na svim važnijim festivalima rane glazbe u Europi,
SAD, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući radio i
TV produkcije. Njihovi nosači zvuka „Terra Adriatica“ (izdan kod „Empreinte
digitale“), „Lombards & Barbares“ i „La Vision de Tondal“ (disografska
kuca „Arcana“), „Chant Wars“ (u koprodukciji sa ansamblom „Sequentia“, u
izdanju „Sony-BMG“) dobili su nagrade kritike u međunarodnim glazbenim
časopisima, kao sto su „Diapason d'or“, „Choc du Monde de la musique“, „Goldberg
5 Stars“. Medju aktualnim programima ansambla treba istaknuti „Tondalovu
viziju“ koju je na pozornicu postavila Sanda Hrzic (ovaj je CD nagraden
prestiznom nagradom „Diapason d'or” za godinu 2004., a 2005. i nagradom
„Coup de coeur“ koju dodjeljuje „Akademija Charles Cros“). Projekt „Chant
Wars“, u koprodukciji sa ansamblom „Sequentia“ (dir. Benjamin Bagby),
usredotočen je na karolinski liturgijski repertoar. „Abbo Abbas“,
program kreiran 2004., inovativan je pristup viseglasju u Engleskoj u
11. stoljecu. „Judita“, biblijska priča iz renesansne Dalmacije
premijerno je izvedena 2006., na festivalu u Ambronayu (koji je tim
projektom započeo trogodišnju suradnju s ansamblom „Dialogos“).
|