53. SPLITSKO LJETO

PROGRAM

NAGRADE

ULAZNICE

SPONZORI

53RD SPLIT SUMMER FESTIVAL

PROGRAMME

AWARDS

TICKETS

SPONSORS

 

 

Katarina Livljanić JUDITA
Glazbeno kazaliste
Biblijska pripovjest iz renesansne Hrvatske prema tekstu Marka Marulića
u izvedbi ansambla Dialogos (Francuska)

Podrumi Dioklecijanove palače, 20. srpnja 2007. u 21h


Glas, umjetničko vodstvo, izbor teksta i glazbena rekonstrukcija Katarina Livljanić
Režija, scena, kostimi Sanda Hržić

Viela, lirica Albrecht Maurer
Flaute, dvojnice Norbert Rodenkirchen

Koncepcija i realizacija svjetla Marie Bellot
Video projekcija teksta Jean Marie Jobard
Jezični savjetnik Bratislav Lučin
Trajanje: 70 minuta bez stanke / Program s video titlovima

Program je pripremljen u Centre Culturel de rencontre d' Ambronay, u koprodukciji s Festivalom u Ambronayu i ARCADI. Dialogos prima subvenciju od DRAC Ile de France - Ministarstva kulture i
komunikacija.

Katarina Livljanić izvedbu temelji na tekstualnim izvorima:

Judita, Marko Marulić, (Venecija, 1501.)
Srednjovjekovna hrvatska prenja: Vartal, Zagreb, Arhiv HAZU, IV a, 16. st.
Rukopis 3375, Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Zagreb
 

Svjetski poznati ansambl Dialogos (Francuska) pod vodstvom nagrađivane Katarine Livljanić, izvodi program inspiriran biblijskom pričom o Juditi i Holofernu. Priča je temeljena na stihovima Marka Marulića (16. stoljeće) "oca hrvatske književnosti" i srednjovjekovnog hrvatskog književnog stvaralaštva. Uz pratnju viele i lirice (starohrvatskih instrumenata), te flaute, pjeva Katarina Livljanić, autorica samog djela. Ovo sjajno uprizoreno djelo na pozornicu postavlja Sanda Hržić.
New York Times je zapisao: "Gospođa Livljanić tako je čarobno i dirljivo uprizorila ono što su vjerojatno slušali srednjovjekovni slušatelji."
Katarina Livljanić, pjevačica i muzikologinja, jedan je od vodećih međunarodnih specijalista za izvedbu srednjovjekovne glazbe. Rođena je u Zadru, a već u ranoj mladosti odlučila postati izvođač srednjovjekovne glazbe. Diplomirala je na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, a zatim se u Francuskoj usavršavala u pjevanju kod Guillemette Laurens i Glenna Chambersa te u muzikologiji kod Marie Noel Colette. Vodi vokalni sastav „Dialogos“, osobito se posvećujući srednjovjekovnim napjevima i liturgijskom kazalištu. Za promociju hrvatske glazbe odlikovana je ordenom Danica hrvatska s likom Marka Marulića 2002. Godine, za vrhunska postignuća u kulturi. U Parizu je stekla i titulu doktora muzikologije. Radi kao redovni docent srednjovjekovne glazbe na Sorbonne u Parizu gdje je suravnateljica Master programa za izvedbenu praksu srednjovjekovne glazbe. Kao pjevačica, nastupa na važnijim međunarodnim festivalima i s ansamblima „Sequentia“ i „Alla Francesca“. 1997. je bila gost predavač i vodila je vokalni ansambl na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Američkim Državama. Na sveučilištu u Limericku u Irskoj, 1998. godine osnovala je odjel za izvedbu gregorijanskoga korala. Brojna sveučilišta u Europi, SAD i Kanadi redovito je pozivaju kao predavača i kao rezidentnog umjetnika. Katarina Livljanic objavljuje članke u specijaliziranim časopisima diljem svijeta. 2002. godine bila je gostujuća umjetnička savjetnica na Festivalu rane glazbe u Utrechtu, Nizozemska. Zajedno sa Benjaminom Bagbyem (Sequentia), dobitnik je „Cornille Visiting Professorship“ na Wellesley College (SAD) za 2007. godinu.
Njezin najnoviji projekt, uglazbljena kazališna izvedba „Judite“ koja se temelji na remek-djelu Marka Marulića, hrvatskog pjesnika iz 16. stoljeća, premijerno je izvedena 2006. godine na Ambronay Festivalu u Francuskoj s velikim uspjehom.
Od svog osnutka 1997., DIALOGOS - vokalni ansambl kojeg je osnovala i vodi Katarina Livljanić - razvio se u jedan od najvrsnijih ansambala nove generacije za srednjovjekovnu glazbu. Projekti ansambla povezuju nova muzikološka istraživanja s inovativnim interpretacijama, kazališnu dimenziju i izraženu muzikalnost. Dialogos sačinjavaju muški i ženski glasovi, prema specifičnostima svakoga pojedinoga projekta. Od svojih početaka Dialogos je bio hvaljen od kritike u novinama kao sto su „Le Monde“, „Le Figaro“, „Diapason“, „New York Times“ i nastupao je u mnogim europskim zemljama na svim važnijim festivalima rane glazbe u Europi, SAD, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući radio i TV produkcije. Njihovi nosači zvuka „Terra Adriatica“ (izdan kod „Empreinte digitale“), „Lombards & Barbares“ i „La Vision de Tondal“ (disografska kuca „Arcana“), „Chant Wars“ (u koprodukciji sa ansamblom „Sequentia“, u izdanju „Sony-BMG“) dobili su nagrade kritike u međunarodnim glazbenim časopisima, kao sto su „Diapason d'or“, „Choc du Monde de la musique“, „Goldberg 5 Stars“. Medju aktualnim programima ansambla treba istaknuti „Tondalovu viziju“ koju je na pozornicu postavila Sanda Hrzic (ovaj je CD nagraden prestiznom nagradom „Diapason d'or” za godinu 2004., a 2005. i nagradom „Coup de coeur“ koju dodjeljuje „Akademija Charles Cros“). Projekt „Chant Wars“, u koprodukciji sa ansamblom „Sequentia“ (dir. Benjamin Bagby), usredotočen je na karolinski liturgijski repertoar. „Abbo Abbas“, program kreiran 2004., inovativan je pristup viseglasju u Engleskoj u 11. stoljecu. „Judita“, biblijska priča iz renesansne Dalmacije premijerno je izvedena 2006., na festivalu u Ambronayu (koji je tim projektom započeo trogodišnju suradnju s ansamblom „Dialogos“).