Teatar
EXIT, Zagreb
Ksenija Zec
ZAPADNI KOLODVOR
Mimska predstava
Redateljica: Ksenija Zec
Premijera: Teatar EXIT 20. lipnja 2006.
Izvedbe na 53. Splitskom ljetu:
Dvorište HNK u Splitu, 29. srpnja u 21h
Gospojska štrada, Kaštel Sućurac, 30. srpnja u 21h
Uloge:
Tulli: Ozren Grabarić
Mala: Jelena Lopatić
Redatelj: Ksenija Zec
Scenograf: Zdravka Ivandija
Kostimograf: Zdravka Ivandija
Skladatelj: Damir Šimunović
Koreograf: Ksenija Zec
Oblikovanje svjetla: Zdravko Stolnik
Tehnički efekti : Ivan Kralj
Veliko hvala Đenisi Pecotić, Ivici Zecu, Igoru Pauški, Vanji...
Mimska predstava o dvoje klauna 'nasukanih' na Zapadnom kolodvoru,
život je započela kao ispit iz pokreta na ADU.
|
Teatar EXIT
nezavisno je kazalište osnovano 1994. godine. Matko Raguž,
umjetnički voditelj Teatra EXIT o razlozima osnivanja i ciljevima Teatra
EXIT kaže: "Željeli bismo da riječ u našim predstavama izgleda kao vrh
ledenog brijega. Da bi se taj mali dio vidio, treba na pokusima stvarati
i istraživati onaj veliki, puno veći dio koji se ne vidi. Glumački i
redateljski posao za mene je dugotrajno pipkanje i traženje, a na kraju
odabir po mjeri vlastitog ukusa. Za Teatar Exit osnovno izražajno
sredstvo je glumac, koji i jest temelj svakog pravog kazališta."
Iščekivana komunikacija glavnih likova kao jedini pravi i sretni
završetak
Tulli dolazi na kolodvor i pokušava stići na vlak koji će ga
odvesti na bolje i sretnije mjesto. No, vlak mu odlazi ispred nosa. Na
nekom drugom peronu stoji Mala, s istom namjerom, no ni ona se
neće stići ukrcati. I Tulli i Mala, oboje usamljeni, razočarani i
nesigurni mladi ljudi, naći će se nasukani na Zapadnom kolodvoru, kojem
je implicitan osjećaj urbane otuđenosti i hladnoće, a izlaz iz njega
nalazi se jedino u maštanjima protagonista koji predstavu pretvaraju u
seriju klaunovskih skečeva, posljedicom njihovog stanja, ali i jedinom
pravom mogućnosti za uspostavljenja međusobnog kontakta, koji je tijekom
cijele predstave na relaciji blizu-daleko, sretno-nesretno. Klaunovsko
umijeće postaje naznaka neke želje, neke možda idealizirane budućnosti,
neke ljubavi, neke prepreke, a iščekivana komunikacija glavnih likova
jedini pravi i sretni završetak.
Predstava proizašla iz diplomskog ispita scenskog pokreta već
afirmiranih mladih glumaca Ozrena Grabarića i Jelene Lopatić na
zagrebačkoj ADU, predvođena koreografijom Ksenije Zec,
ispituje, kako kažu sami autori, emocionalno sazrijevanje i
funkcioniranje zdravih odraslih osoba, uhvaćenih u trenutku subjektivne
usamljenosti, koristeći se pritom po glumca zahtjevnom, a po gledatelja
u svakom slučaju vrlo zabavnom tehnikom klaunerije.
"Klaunerija je regresivna tehnika, upućuje nas da svijet gledamo
očima djeteta i tako ublažava i čini podnošljivom našu spoznaju
frustrirajućih i često okrutnih odnosa s kojima se svakodnevno
suočavamo.“ - kažu autori, dodajući da je materijal koji se razvio
iz polazišnog okvira klaunerije, zapravo pravo kazališno propitivanje,
"predstava na EXit.“
|