| Galerija
      Kula  Kula Gallery:
      14. 
 VII
      2005. u 20.00
 
   Mora
      me pokreću,a ja pokrećem njih na platnima,
 pokrećem valove, situacije, događaje...
 
 DJETINJSTVO
      URONJENO U VJETAR I MORE Premda se ne može reći da Ratko Janjić
      Jobo u Galeriju Kula u Splitu  preseljava izložbu iz Galerije
      hrvatskih voda u Zagrebu, ipak treba zamijetiti njihovu srodnost.
      Zagrebačkoj je tema more, a splitskoj djetinjstvo, a kako
      je riječ o slikaru čvrsto vezanom uz podneblje koje ga je izjedrilo,
      to su, zapravo, razmišljanja što ih izriče u povodu zagrebačke izložbe
      posve mjerodavna i u splitskom slučaju:"Možda je to i moja tvrdoglavost, okrenutost jadranskoj
      orijentaciji. Danas je, čini mi se, sve više autora koji se okreću
      moru. More je neiscrpna tema, posjedovali u sebi Jadran ili ne ili, kao što
      ga ja nosim u svojim žilama, i stoga moje more nije beskrvno, moja su
      mora angažirana i poticajna za pristup moru kao i najvećem elementu na
      Zemlji. Mora me pokreću, a ja pokrećem njih na platnima, pokrećem
      valove, situacije, događaje. Veoma mi je važan prirodni događaj na
      moru, ne događaj ljudske ruke, no i on se pojavljuje kao kontekst življenja,
      saživljavanja s morem, što je u posljednje vrijeme poprimilo prilično
      dramatične razmjere, velikim transportima, velikim “muvinzima”. No
      meni je jedro draže vidjeti na moru, atraktivnije je i ljepše,
      dizajnerski je osmišljenije, jedro je meni i simbol vjetra. Često i bez
      jedarâ imam vjetar na slici. Ta vjetrovitost, to komešanje dvaju
      elemenata, uz oblake, to je ono što me pokreće u zagrebačkoj
      svakodnevici..." ("Fascinantni
      dodiri mora", Fokus, 15. 07. 2005.)
 No bez tijela bez kojega ne osjećamo ni vjetar ni more, što bi oni za
      nas bili: tek masa i energija?!
 Jer, reći će Jobo: “Tijelo ima sve, i
      ton i boju. Ono se s vremenom mijenja i stari, kao i tijelo umjetnika.
      Slikari to osjećaju i bilježe na slikama.
      Inspiracije za aktove bile su različite. Ponekad upoznate lijepe žene u
      prolazu, neke prelijepe prostitutke koje sam vidio u Amsterdamu u izlozima
      bile su mi poticaj za studije tijela. Nekoć je na Likovnoj akademiji bio
      jedan vrstan model koji je odjeven bio posve neupadljiv i neugledan, ali
      kad se skinula… imala je divnu put, savršeno tijelo, prelijep model!
      Atraktivne lutkice iz života, koje su mi nekoć često bile živi modeli,
      dio su mojeg likovnog jezika.”
 RATKO JANJIĆ JOBO,
      akademski slikar rođen je u Splitu 1941. godine. Diplomirao je na zagrebačkoj
      ALU 1965, a od 1966. do 1971. godine suradnik je Majstorske radionice
      Krste Hegedušića. Bavi se dizajnom, uređenjem interijera,
      scenografijom. Profesor je na zagrebačkome Tekstilno-tehnološkom
      fakultetu - odjel dizajn i tekstilna odjeća. U četrdeset godina umjetničkoga
      djelovanja realizirao je niz vrlo zapaženih izložba. |