14.
VII - 14. VIII 2005.
Ivica
Jakšić Čokrić - Puko
CIMER
FRAJ
Carrarina poljana Carrara Square 02. VIII 2005. u 21.00
Redatelj Director
Cimer fraj žanrovski je određen kao
krok opera. Multimedijalna putujuća artistička skupina za mentalnu higijenu, fizikalnu terapiju i brzu prehranu, Šušur iz Bola amatersko je kazalište kojemu na čelu stoji multimedijalni umjetnik Ivica Jakšić Čokrić Puko. Skupina, koja okuplja impozantan broj plesača, pjevača i glumaca raznih uzrasta, djeluje od 1988. godine, a posebno se istakla svojom «biblijskom» trilogijom suvremenih pučkih prikazanja Gujin rode (gostovanje na 47.Splitkom ljetu), Svi smo mi `judi (48. Splitsko ljeto) i Apokalipsa kojom problematizira socijalne, ekonomske i političke aspekte životne svakodnevice. S predstavom Cimer fraj, Šušur je nastupio 30. lipnja ove godine na 19. Eurokazu na kojem je osvojio simpatije i kritike i publike. Puko i Šušur Bol bave se kazalištem koristeći se njime kao mjestom društvene i umjetničke subverzije; poigravaju se kazališnom ignorancijom mještana, ali su kritični i prema kazalištu samu, vlastitu neznanju i amaterskim nesigurnostima. Krok opera: Cimer fraj komična je farsa koja se ruga svijetu oko sebe i ljudskim slabostima, ponajviše novčanoj pohlepi i devijacijama koje turističke devize sa sobom donose, svemu onome što često priziva moguću prodaju duše vragu. Kratak, ali vrlo decidiran presjek razvoja domaćeg turizma, od hotela Slavija u bivšoj Jugoslaviji, preko hotela Croatia u neovisnoj Republici Hrvatskoj do hotela Europa u Europskoj Uniji, čini vrtuljak ideologema, mitologema, arhetipova ljudskog ophođenja i ambicija. Naziv krok dolazi od imena za pojas s pomoću kojega ribari izvlače mrežu, a u sebi pritom sadrži kro kao Croatia i rok kao rock. Izvoran tekst na bolskom narječju i svim važnim svjetskim jezicima u stručnoj lokalnoj obradi sažet je u kratke i brze gegove i svojom neposrednošću i bizarnim skokovima stvara seriju nimalo benignih učinaka. Zaigrana družina u skromnim, ali duhovitim kostimima, uvjerljivo se koristi pučkim elementima drugih kultura, poput maorskog plesa, a ne nedostaje i osvrt na suvremene medijske bezobraštine. |